כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כרטיס בכיוון אחד

משפחה בת 3 נפשות שילמה 200,000 שקל להימלט מרוסיה

המירוץ לברוח מרוסיה בטיסות חד-כיווניות מחוץ למדינה נמכרות בסכומים אסטרונומיים. אזרחים מבוהלים החוששים מגיוס לצבא מנסים להימלט לאחר שפוטין הכריז על גיוס כוחות, איים להשתמש בנשק גרעיני והביא אפילו את סין לקרוא להפסקת אש

משפחה בת 3 נפשות שילמה 200,000 שקל להימלט מרוסיה
שדה תעופה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסים מבוהלים מתאמצים להימלט מהמדינה בטיסות בכיוון אחד ממוסקבה, הכרטיסים אזלו לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין עורר בהלה המונית כשהורה על גיוס כוחות בגלל ההסלמה הדרמטית של המלחמה עם אוקראינה.

המחירים של מעט הכרטיסים שנותרו הרקיעו שחקים מחשש שגבולותיה של רוסיה עלולים להיסגר בקרוב או מחשש שגברים רבים בגיל הלחימה עלולים להישלח לחזית המלחמה.

כרטיסים ליוהנסבורג - דרום אפריקה למשפחה בת שלוש נפשות עולים 200,000 שקל, כן, זאת לא טעות, הטיסות הזולות ביותר מהבירה מוסקבה לדובאי עלו יותר מ-40 אלף שקלים, בערך פי עשרה מהשכר החודשי הממוצע, וזה כרטיס בכיוון אחד. הפגנות החלו לצוץ ברחבי המדינה, כאשר מפגינים זועמים החזיקו שלטים 'לא לגיוס', מה שהוביל לעשרות מעצרים, כך מדווח ה'דיילי מייל'.

בנאום אתמול הורה פוטין לגייס 300,000 אנשי מילואים לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה - והוציא איום חדש ומצמרר להשתמש בנשק גרעיני נגד המערב, ואמר למנהיגי העולם לסגת מאוקראינה תוך אזהרה: 'אני לא מבלף'.

לפי ערוץ החדשות הרוסי RBK, כל כרטיסי הטיסה למדינות שבהן הרוסים לא צריכים ויזה, כולל טורקיה, ארמניה וגאורגיה, אזלו. בחלק מהפרסומים נטען שאנשים כבר הוחזרו מהגבול היבשתי של רוסיה עם גאורגיה וכי אתר האינטרנט של חברת הרכבות הרוסית הממשלתית קרס כי יותר מדי אנשים בדקו דרכים לצאת מהמדינה.

האזהרות המפחידות של פוטין גרמו אפילו לסין לדרוש הפסקת אש "באמצעות דיאלוג והתייעצות", נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר שפוטין צריך להחזיר את כל השטחים הכבושים, כולל קרים, ל"בעליה החוקיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה נשיא רוסיה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד