כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דרישה להחמיר וליצור הרתעה

העונש המקל שנגזר על המחבל שתקף בשער שכם

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 33 חודשי מאסר בפועל על מחבל אשר תקף יהודי בשער שכם בירושלים לפני כשנה וחצי. המחבל חיוב בפיצוי הנפגע ב20,000 ₪. עו"ד חיים בלייכר: "תקיפה חמורה ואנטישמית, יש צורך להחיל ענישה מחמירה הרבה יותר גם כנגד מחבלים קטינים"

העונש המקל שנגזר על המחבל שתקף בשער שכם
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל גזר 33 חודשי מאסר בפועל על מחבל אשר תקף יהודי בשער שכם בירושלים לפני כשנה וחצי שבר את אפו ואת משקפיו ואף גרם נזק לאופניו. בנוסף, נגזרו על המחבל 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. כמו כן נדרש המחבל לפצות את הנפגע ב20,000 שקלים. עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' המייצג את נפגע העבירה בירך על החלטת בית המשפט והודה לפרקליטות על עבודתה בתיק.

נזכיר, כי בתקיפה שארעה בחודש מאי 2021 נפגע העבירה רכב על אופניו על בשער שכם בירושלים, בעת שמספר אנשים, ובהם המחבל ונאשם נוסף עסקו בניקיון הרחוב, תוך שהם נעזרים במגבים ומטאטאים. כאשר הבחין המחבל בנפגע הוא הכה אותו באמצעות מקל המגב והנפגע נפל מאופניו. הנפגע ניסה להימלט מן המקום אך המחבל רדף אחריו כשבידו המטאטא והכה בו פעם אחר פעם.

לאחר שהנפגע נפל על הרצפה, תקפו אותו המחבל, הנאשם הנוסף, ואחרים מספר פעמים במקלות המטאטאים והמגבים שבידיהם. ליהודי שהותקף נגרם שבר באף ומשקפיו וקסדתו ניזוקו. המחבל אשר ביצע את התקיפה נעצר ונכלא בכלא רימון וכעת נגזר עונשו.

המחבל ששמו אסור בפרסום בשל היותו קטין בשעת הפיגוע הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מעשה טרור, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והיזק לרכוש במזיד ממניע גזעני. המחבל כלוא מאז מעצרו בבית כלא רימון וירצה שם את עונשו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את היהודי שהותקף הגיב לגזר הדין ואמר: "מדובר באירוע תקיפת לינץ' חמורה, אנטישמית ומסכנת חיים ביחס לפסיקה הקיימת של מחבלים קטינים בסוג כזה של אירועים יש כאן הישג מסוים בתקופת המאסר והפיצוי הפלילי. אנו מודים לפרקליטות המחוז על עבודתה. מכל מקום אנו סבורים שרמת הענישה הקיימת אין בה די כדי להרתיע ויש צורך להחיל ענישה מחמירה הרבה יותר גם כנגד מחבלים קטינים". עוד אמר עו"ד בלייכר: "אנו נמשיך לפעול יחד עם נפגעי האיבה כדי לעשות מאמצים להעלות את רף הענישה עוד ועוד".

ארגון חוננו שער שכם מאסר בפועל עונש מאסר פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד