י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נפצעה במלון

לאחר שנותחה: היעל הושבה לטבע עם שלוש רגליים • צפו

אמש הושבה לטבע יעל עם שלוש רגליים, זאת לאחר שעברה טיפול רפואי וכריתת רגל, בעקבות פציעה קשה ככל הנראה מתשתיות בסביבת מלון בראשית במצפה רמון

לאחר שנותחה: היעל הושבה לטבע עם שלוש רגליים • צפו
היעל שהושבה לטבע צילום: שרון פישר

לאחר חודש של טיפול בבית החולים וכריתת רגל, הושבה לטבע יעל שנפגעה קשה ככל הנראה מתשתיות בסביבת מלון בראשית.

שחרור היעל לטבע. קרדיט: שרון פישר

דיווחים של מטיילים ועובדי מלון "בראשית" במצפה רמון על נקבת יעל פצועה שמשוטטת באזור הובילו את פקחי רשות הטבע והגנים לצאת במבצע חיפוש אחרי היעל על מנת לבחון את מצבה מקרוב ולהעניק לה סיוע וטיפול רפואי נדרש.

אחרי מאמצים רבים היעל נמצאה באזור מלון בראשית במצפה רמון בחודש אוגוסט האחרון. היא זוהתה עם פגיעה קשה ושבר פתוח באחת מרגליה האחוריות ובעקבות זאת הועברה לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן. לאחר ניסיונות רבים שלא צלחו להציל את הרגל של היעל היא נכרתה, היעל עברה שיקום והושבה לטבע.

לדברי פקח רשות הטבע והגנים ידידה שמואל: ליעל יכולות גבוהות בטיפוס על מצוקים. בבית החולים ראו כי היעל חיונית ולכן הוחלט להשיב אותה לטבע בתקווה שהיא תשרוד.

זהבה סיגל, אקולוגית הר הנגב במחוז דרום ברשות הטבע והגנים:

אוכלוסיית היעלים בארץ הידלדלה בעבר עד כדי סכנת הכחדה ממשית עקב ציד מכוון אך בזכות פעולות הסברה, חקיקת החוק להגנת חיית הבר ב 1955 ופעולת שמירת טבע רבות אוכלוסייתם התאוששה יחסית והיא מונה כיום כ-1200-1500 פרטים. עם זאת הם עדיין מוגדרים בסכנת הכחדה עולמית. רובם מרוכזים באזור מדבר יהודה, הנגב והרי אילת.

בין האיומים כיום על היעלים ניתן למנות את גורמי הדריסה, פגיעה בריאותית ממזון ופסולת שמקורם באדם, זיהום, צמצום שטחי מחייה ופגיעה מתשתיות שונות כגון גדרות ומכשולים אחרים בשטח הפתוח. היעל הוא סמל לשמירת טבע בזכות התאוששות האוכלוסייה לאורך השנים אך נוכח האיומים הרבים על היעלים ואוכלוסייתם אנו ברשות הטבע והגנים יחד עם שותפים לעשייה פועלים לשמור , להגן ולהציל במידת האפשר כל פרט ופרט מהאוכלוסייה כאילו הוא עולם ומלואו.

יעל שחרור רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד