כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המדריך המלא

הפרטים שלכם ברשת? כך תוכלו להסיר תוצאות חיפוש מגוגל

גוגל החלה להפעיל את הכלי החדש עליו הכריזה לפני כארבעה חודשים ועשוי לשפר את תהליך ההסרה של תוצאות חיפוש שמכילות את פרטי הקשר של המשתמש, ומידע זיהוי אישי נוסף | גוגל מדגישה כי הסרת מידע מחיפוש גוגל לא מסירה אותו מהאינטרנט, ולכן יש צורך בפניה נוספת לאתר עצמו | המדריך המלא

הפרטים שלכם ברשת? כך תוכלו להסיר תוצאות חיפוש מגוגל
אילוסטרציה צילום: unsplash

גוגל הכריזה כי היא מרחיבה את סוגי המידע שתוכלו לבקש ממנה למחוק מתוצאות החיפוש של המנוע שלה. על פי עמוד חדש שהעלתה לרשת וטופס לבקשת מחיקת הפרטים, מעתה תוכלו לדרוש מגוגל למחוק את מספר הטלפון שלכם, כתובת המייל שלכם והכתובת הפיזית שלכם המפורסמים במנוע החיפוש.

עבור חלק ממשתמשי גוגל, פתיחת האפליקציה של הדפדפן על אנדרואיד וכניסה לאוואטר שלהם בפינה הימנית למעלה חושפת פריט חדש בתפריט - "תוצאות חדשות עליך" - שלחיצה עליו מעבירה את המשתמשים לדף המסביר כיצד הם יכולים לבקש מגוגל להסיר תוצאות חיפוש שכוללות את מספר הטלפון, הכתובת, המייל ופרטים נוספים אודותיהם.

מדובר בהרחבה משמעותית של המידע שגוגל מאפשרת לכם לדרוש למחוק ממנוע החיפוש שלה. בעבר איפשרה גוגל למשתמשים לדרוש ממנה למחוק רק פרטים שמאפשרים פעילות עויינת – כמו פרטי חשבון בנק, מספר אשראי או מספר תעודת זהות. שינוי נוסף למדיניות של גוגל יאפשר לכם לדרוש ממנה גם הסרה של פרטי ההתחברות שלכם לשירותים מסוימים, אם אלה דלפו במקרה למנוע החיפוש שלה.

אם אתם מוצאים משהו כזה בזמן הגלישה, לחצו על שלושת הנקודות בתפריט העליון שמופיע בפינה הימנית העליונה של כל חיפוש. פאנל About your results ייפתח עם אופציית "הסר תוצאות" (Remove results) חדשה, שמופיעה בתחתית המסך. אחרי השלמת התהליך, ניתן לפקח על תהליך הסרת התוצאות הקשורות אליכם, כשבנוסף לפיד All Requests, קיימים מסננים כמו In Progress ו-Approved.

דרך נוספת ופשוטה יותר, הכניסו בשורת החיפוש "הסרת המידע האישי מ-Google" וכך תגיעו למסמך שיאפשר לכם לדרוש מגוגל להסיר את התכנים ממנוע החיפוש או רק להסתיר אותם. גוגל מאפשרת לכם גם לסמן האם המידע שלכם מופיע באתרים מסוימים או רק בעמוד החיפוש שלה, כדי לדעת איך להסיר אותו.

גוגל אומרת שברגע שתקבל את בקשת הסרת התכנים שלכם, היא תבחן את כל המידע בעמוד שציינתם ותוודא שהסרת המידע לא תפגע בהצגת פרטי מידע אחרים שהם "שימושיים בהקשר הרחב יותר" כמו למשל – מידע בכתבות חדשותיות. במקביל, גוגל תוודא שהמידע שביקשתם להסיר אינו חלק ממאגרים רשמיים או ממשלתיים – מכיוון שממאגרים אלו היא אינה יכולה להסיר את המידע הזה. אחת הדוגמאות שניתנות היא מספר הטלפון של פוליטיקאים – מידע שחייב להיות חשוף לציבור – ועל כן גם אם פוליטיקאי יבקש להסיר אותו, גוגל תהיה מנועה מלעשות זאת.

הפיצ'ר מופיע כעת לראשונה באירופה וארה"ב, אבל הוא עדיין לא נפוץ. "חשוב לציין שכשאנחנו מקבלים בקשת הסרה, אנחנו בודקים את כל התוכן בעמוד האינטרנט כדי לוודא שאנחנו לא מגבילים את זמינותו של כל המידע האחר הרלוונטי, כמו למשל כתבות חדשות", מסרה גוגל. "כמובן שהסרת מידע אישי מחיפוש גוגל לא מסיר אותו מהאינטרנט, ולכן אולי תרצו ליצור קשר בנושא עם האתר המארח ישירות, אם אתם חשים בנוח לעשות זאת".

גוגל חיפוש באינטרנט מנוע חיפוש תוצאות חיפוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד