כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעל 10 הרוגים

תיעוד מהמחאות באיראן: ההמון תוקף שוטר

האיראנים מפגינים זה היום הרביעי ברחבי המדינה נגד המשטר הנוקשה לאחר מותה של צעירה שנעצרה על ידי משטרת הצניעות במדינה. אמש נסגרו הרשתות החברתיות במדינה ונראה כי המשטר מתחיל לנקוט ביד קשה נגד המפגינים. בתיעוד נראה ההמון מכה נמרצות שוטר איראני

תיעוד מהמחאות באיראן: ההמון תוקף שוטר
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

האיראנים יצאו שוב לרחובות בבירה טהראן וברוב הערים הגדולות, גונבאד-א קאבוס בצפון מחוז גולסטן, קרמנשה במערב איראן, ואמול בצפון מזנדרן. הפגנות דווחו לראשונה גם מאזורים המשויכים למעמד הפועלים בדרום הבירה טהרן, כמו פאדשט ואסלאם שאהר, כמה ערים גדולות אחרות כמו זאהדן, בירת המחוז הדרום-מזרחי של סיסטן ובאלוצ'סטן, ארדביל, בירת צפון-מערב מחוז ארדביל, תושבים בדרום מחוז קרמן, ומראנד, במחוז מזרח אזרבייג'אן. בתיעוד מההפגנות ניתן לראות את ההמון מכה שוטר שנקלע לבדו למהומה.

אנשים גם הפגינו בעיירות קטנות ומרוחקות רבות ברחבי המדינה, כולל האי קשם שבמפרץ הפרסי. בנושאר, עיר נמל באזור הים הכספי, לפחות ארבעה כלי רכב של כוחות הביטחון הוצתו על ידי מפגינים ביום רביעי בערב.

דיווחים ברשתות החברתיות שפורסמו מאד באיטיות ובכמות קטנה מאיראן מגלים שהאינטרנט הסלולרי נותק כמעט לחלוטין באזורים המרכזיים של הבירה טהראן, שם הפגינו אלפים בשני הלילות האחרונים, כמו גם כמה ערים אחרות כולל קראג', סאקז, קרמנשה, סנאנדג' ואורמיה, שם גם התקיימו הפגנות.

כ-90% מהאיראנים משתמשים באינטרנט סלולרי על פי נתוני הממשלה, ישנם 10.6 מיליון מנויי בית ו-84.1 מיליון מנויי אינטרנט סלולרי.

שר התקשורת איסא זרעי אמר מוקדם יותר ביום שני שגופי אבטחה עשויים להאט את מהירות האינטרנט "בשל שיקולי אבטחה" ואמר שזה "נורמלי".

שיבוש באינטרנט הסלולרי עשוי למנוע או לעכב חדשות וצילומים של הפגנות הלילה מלהגיע לעם האיראני ולעולם החיצון. זה עשוי להיות גם אינדיקציה לתוכניות להשתמש יותר באלימות נגד מפגינים כדי לסיים את ההפגנות שהתפשטו כעת לרוב הערים הגדולות, כמו גם כמה קטנות יותר ואוניברסיטאות רבות. זוהי טקטיקה שממשלת איראן השתמשה בה במהלך הפגנות בעבר.

לפחות עשרה בני אדם נורו למוות על ידי כוחות הביטחון ורבים נפצעו וחלקם נעצרו בארבעת הימים האחרונים, אזרחים נראו מכים שוטרים ברחובות עם הרבה אומץ. איראנים צעירים יותר, במיוחד נשים צעירות יותר, הפגינו במספר אוניברסיטאות גדולות, ונראה שהם הכוח המניע של ההפגנות. נשים צעירות נקטו בצעדים חסרי תקדים במקומות רבים, כמו הסרת כיסויי הראש שלהן בקמפוסים שעלולים להוביל לגירוש. נשים רבות גם שרפו את כיסויי הראש שלהן ברחובות.

איראן הפגנות הפגנות באיראן טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד