י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תמיכה בפעילות טרור

משפחות שכולות דורשות מוועדת הבחירות לפסול את רע"מ

"פורום בוחרים בחיים" דורש מוועדת הבחירות המרכזית לפסול את רע"מ מלהתמודד לכנסת, בטענה כי מדובר במפלגה שתומכת בטרור. העתירה המנומקת מבוססת על עבודת של מחלקת המחקר של הפורום שארכה למעלה משנה, וכוללת הוכחות לכאורה על הקשר בין רע"מ למימון ולתמיכה בפעילות טרור

משפחות שכולות דורשות מוועדת הבחירות לפסול את רע"מ
חברי מפלגת רע"מ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"טרור ודמוקרטיה משולים לאש ומים, ואין הם יכולים לדור בכפיפה אחת" – במילים אלה, שנכתבו בעבר על-ידי מי שלימים מונתה להיות נשיאת בית-המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בעניין פסילתו של ח"כ לשעבר עזמי בשארה שבינתיים נמלט מישראל – נפתחה העתירה שהגישו "פורום בוחרים בחיים – של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור" באמצעות עוה"ד אסף תכלת וערן בן ארי, לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25, בדרישה לפסול את התמודדותה של מפלגת רע"מ בשל ראיות שאספו לתמיכה שלה בטרור לכאורה.

בניגוד לעתירות אחרות לפסילת מועמדים או רשימות מהתמודדות בכנסת, הפעם לא ניצבות בלבה של העתירה התבטאויות כאלה ואחרות של גורמים ברשימה – אלא מחקר מעמיק ויסודי שערכה מחלקת המחקר של פורום בוחרים בחיים, אשר העלה שורה ארוכה של ממצאים חמורים נגד רע"מ. "אנו דנים בראש ובראשונה במעשים, תמיכה חומרית בסכומים עצומים של חברי רע"מ וגורמים הקשורים לה בכורמי טרור", נטען בעתירה, "תמיכה אשר לא ניתן לתת לה כל פרשנות סבירה מלבד הזדהות מוחלטת עם המאבק המזוין של ארגוני טרור – באופן המצדיק את מניעתם מהתמודדות בבחירות ובהתאם לחוק היסוד".

בין יתר הדוגמאות שמובאות בעתירה לתמיכה של רע"מ בטרור, כוללת העתירה הוכחות לכאורה לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין "הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית בפלסטין 1948" לבין רע"מ המשמשת כזרוע הפוליטית של התנועה. עוד בעתירה, נחשפת פעילותה של עמותת 'סיוע 48', המשמשת לכאורה כזרוע הביצועית והפיננסית העיקרית של התנועה האסלאמית.

עמותת סיוע 48 הנשלטת לחלוטין על-ידי התנועה האסלאמית ומקיימת פעילות בסדר גודל של מאות מיליוני שקלים, נטען בעתירה, "תומכת במאבק המזוין של ארגון חמאס במדינת ישראל". כל זאת, בזמן שנציגיה משובצים ברשימת רע"מ לכנסת הבאה – לרבות מנכ"ל העמותה.

התמיכה של העמותה בטרור החמאסי מתבטאת, בין היתר באמצעות השתתפות ראש המשרד החמאסי, ראזי חמד, בכנס פתיחת סניף עמותת סיוע 48 בעזה; חלוקת כספים למשפחות מחבלים הרוגים ופצועים, כפי שהודה שחור על גבי לבן מנכ"ל העמותה המועמד כאמור גם ברשימת רע"מ לכנסת; תמיכה בעמותות 'צדקה' ביהודה ושומרון, שנכללות ברשימות ההתאחדויות הבלתי מותרות של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור; תמיכה בעמותת 'אל וויאם' שמתפקדת כזרוע ביצוע של ארגוני הצדקה של חמאס, וכן קשרים עם גופים שהוכרזו כגופי טרור על-ידי שר הבטחון כמו 'מוסלם עיד', 'IHH', ארגון הצדקה הקטארית ועוד.

נוסף לכל אלה, נחשפים בעתירה ובדו"ח עליו היא מבוססת חומרים בלעדיים וראיות חדשות על כספים ציבוריים שמוזרמים לעמותת סיוע 48 ומשם לפעילות טרור, וכן פעילות של ראשי התנועה האסלאמית להקמת חברות מסחריות שישיגו כספים ממשלתיים – כמו למשל בפרויקט פריסת הסיבים – ולפי החשד עלולים לזלוג לידי גופי טרור באמצעות פעילות מפלגת רע"מ בכנסת ובממשלה.

עוד בעתירה, נטען כי פסילתה של רע"מ נדרשת על מנת "לשמור על הדמוקרטיה הישראלית מפני חורשי רעתה, ומפני גורמים אשר פיהם ולבם אינם שווה – כאשר מחד גיסא מדברים הם, לכאורה, בזכות שותפות בין הציבור הערבי והיהודי והשתתפות לגיטימית במשחק הדמוקרטי, ואולם מאידך גיסא – תומכים הם בגלוי ובסתר, במישרין ובעקיפין, במילים במעשים ובכספים – בגורמי טרור מובהקים, אשר הוגדרו כך ע"י מדינת ישראל".

עוד טוענים העותרים, כי המחקר שנערך מעיד כי רע"מ היא חלק מ"מנגנון מוסדי מסודר ומשומן, דרכו עוברים כספי במאות מיליוני שקלים, והכל בהתאם לאידאולוגיה ומשנה מסודרת של המשיבה והתנועה האיסלאמית לה היא שייכת".

"אין בפנינו אפוא עניין של ימין ושמאל – רק עניין של בחירה בחיים, שפיות ושכל ישר", מסבירים העותרים, ומסכמים: "אם בעבר היה ניתן לטעון שהדברים לא ידועים, כיום אין עוד מקום לעצימת עיניים. לא ניתן לעמוד מנגד ולהתעלם מפעילותה של רע"מ, כפי המתגלה לעינינו. לא ניתן להקטין בחשיבות המערך המוסדר שבנתה המפלגה והגורמים לה היא שייכת לתמיכה מובהקת בטרור".

מפלגת רע"מ משפחות שכולות בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד