כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"שבועות של הכנה"

המגישה סירבה לדרישתו של נשיא איראן ראיסי - והריאיון ל-CNN בוטל

נשיא איראן איברהים ראיסי ביטל ברגע האחרון ריאיון לרשת אמריקאית מובילה כיוון שהמגישה לא הסכימה לעטות כיסוי ראש בזמן הריאיון | המגישה צייצה: "40 דקות לאחר שהריאיון היה אמור להתחיל, הגיע עוזר הנשיא והציע לי ללבוש כיסוי ראש, כי זה החודשים הקדושים. סירבתי בנימוס"

המגישה סירבה לדרישתו של נשיא איראן ראיסי - והריאיון ל-CNN בוטל
נשיא איראן איברהים ראיסי צילום: דוברות הקרמלין

נשיא איראן אברהים ראיסי ביטל ברגע האחרון ריאיון לרשת CNN בגלל שהכתבת הבכירה כריסטיאן אמנפור, סירבה לדרישתו לעטות כיסוי ראש בזמן הריאיון.

הריאיון היה אמור להיערך בצל המחאות הנרחבות באיראן ובעולם על מותה של הצעירה מחסה אמיני, שנהרגה לאחר שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" האיראנית, האוכפת את כללי הצניעות של המשטר. אך הוא בוטל כאמור ברגע האחרון והמגישה חשפה את הסיבה.

בסדרת ציוצים שכתבה בחשבון הטוויטר שלה, כתבה אמנפור: "הפגנות סוחפות את איראן ונשים שורפות את החיג'אב שלהן לאחר מותה בשבוע שעבר של מחסה אמיני, בעקבות מעצרה על ידי "משטרת המוסר". ארגוני זכויות אדם אומרים שלפחות 8 נהרגו. אתמול בלילה תכננתי לשאול את הנשיא ראיסי על כל זה ועוד הרבה יותר", כתבה. 

לדבריה, "זה היה אמור להיות הריאיון הראשון אי פעם של הנשיא ראיסי על אדמת ארה"ב, במהלך ביקורו בניו יורק עבור עצרת האו"ם. אחרי שבועות של תכנון ושמונה שעות של הקמת ציוד תרגום, אורות ומצלמות, היינו מוכנים, אבל אין זכר לנשיא ראיסי".

היא מספרת כי "40 דקות לאחר שהריאיון היה אמור להתחיל, הגיע עוזר הנשיא והציע לי ללבוש כיסוי ראש, כי זה החודשים הקדושים. סירבתי בנימוס", הבהירה. אנחנו בניו יורק, שם אין חוק או מסורת לגבי כיסויי ראש. ציינתי שאף נשיא איראני קודם לא דרש זאת כאשר ראיינתי אותם מחוץ לאיראן".

"העוזר הבהיר שהריאיון לא יקרה אם לא אלבש כיסוי ראש. אמר שזה "עניין של כבוד", והתייחס ל"מצב באיראן" - תוך רמיזה להפגנות השוטפות את המדינה. שוב, אמרתי שאני לא יכולה להסכים למצב חסר התקדים והבלתי צפוי הזה. וכך הלכנו משם. הריאיון לא קרה". לדבריה, "בעוד ההפגנות נמשכות באיראן ואנשים נהרגים, זה היה רגע חשוב לדבר עם הנשיא ראיסי".

CNN איראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד