כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גירשו דיפלומטים

אוקראינה ביקשה מישראל מידע על הסיוע האיראני לרוסיה

בכיר אוקראיני ביקש מבכירה במשרד החוץ הישראלי שביקרה לאחרונה בקייב מידע על איראן. בכירים אוקראינים אמרו כי אוקראינה מעוניינת בעיקר במידע מודיעיני ישראלי על המל"טים שאיראן מכרה לרוסיה

אוקראינה ביקשה מישראל מידע על הסיוע האיראני לרוסיה
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

אוקראינה ביקשה לקבל מישראל מידע מודיעיני בנוגע לסיוע שאיראן נותנת לצבא הרוסי במלחמה, במיוחד בכל הנוגע לאספקת מטוסים ללא טייס (מל"טים), כך מדווח ברק רביד באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, ארה"ב ואוקראינה האשימו את איראן כי היא העבירה לרוסיה מאות מל"טים מתקדמים בעלי יכולות תקיפה. האיראנים הכחישו זאת במשך תקופה ארוכה. מפקדים בצבא האוקראיני הודו כי המל"טים האיראנים נתנו לרוסים יתרון מסוים בשדה הקרב בכמה אזורים. בימים האחרונים הודיעה אוקראינה על הורדת דרג היחסים הדיפלומטיים עם איראן. האוקראינים ביטלו את כתב ההאמנה של שגריר איראן בקייב וגירשו כמה דיפלומטים איראניים מהמדינה.

ברק רביד דיווח, כי סמנכ"לית אירו-אסיה במשרד החוץ סימונה הלפרין שאחראית על היחסים עם רוסיה ואוקראינה ביקרה בקייב לפני כשבועיים ונפגשה עם סגן שר החוץ האוקראיני לענייני המזרח התיכון מקסים סובח. בכירים ישראלים אמרו כי סגן שר החוץ האוקראיני אמר להלפרין כי אוקראינה רוצה לפתוח ערוץ שיחות עם ישראל בנושא המזרח התיכון כדי לקבל מידע וחומר מודיעיני ולתאם עמדות.

בכיר אוקראיני ציין כי אוקראינה מעוניינת לקבל מישראל בעיקר מידע מודיעיני על המל"טים שאיראן מספקת לרוסיה. "הישראלים נתנו לנו קצת מידע מודיעיני אבל אנחנו צריכים הרבה יותר", אמר הבכיר האוקראיני.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד