כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בשל הסנקציות

הפינים החרימו נכסים של שני אוליגרכים יהודים

הרשויות הפיניות החרימו את נכסיהם של המיליארדרים בוריס וארקדי רוטנברג, לדבריהם, ההגבלות השפיעו גם על המניות של חברות הקשורות לאחים רוטנברג. האוליגרכים שייכים למעגל הקרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

הפינים החרימו נכסים של שני אוליגרכים יהודים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

כלי תקשורת בפינלנד דיווחו על החרמת נכסים של האחים רוטנברג מרוסיה ממוצא פיני, הרשויות הפיניות החרימו את נכסיהם של המיליארדרים האחים היהודים בוריס וארקדי רוטנברג, כך לפי כלי תקשורת מקומיים. לדבריהם, ההגבלות השפיעו גם על המניות של החברות הקשורות לרוטנברגים, וזאת בשל הסנקציות של ארה"ב ואירופה.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית האוליגרכים שייכים למעגל הקרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מטרת האיחוד האירופי היא להשתמש בסנקציות כדי ללחוץ על רוסיה לשים קץ לפעולות האיבה באוקראינה.

המשמעות שהאחים לא יכולים למכור סחורות או ניירות ערך בבעלותם, בנוסף הם לא יכולים לשעבד את הנכס, למכור אותו או לנקוט באמצעים דומים אחרים ללא רשות הפינים.

הרכוש שנתפס רשום על שמו של רומן רוטנברג, בנו של בוריס רוטנברג, שאינו נכלל ברשימת הסנקציות של האיחוד האירופי, עם זאת, מסמכים רשמיים מראים שהרוטנברגים הבכירים והחברות הקפריסאיות שלהם הלוו לבן סך של יותר מ-34 מיליון יורו, כך שיש להם קשר לחברות.

בנוסף למשפחת רוטנברג, אוליגרך רוסי נוסף, גנאדי טימצ'נקו, שמחזיק בנתח משמעותי במניות של מספר חברות פיניות, הוקפאו גם הן.

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות פינלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד