כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נסעתי 34 שעות"

מעל 20 אלף איש באומן: "לא ראיתי טנק אחד"

אלפים הגיעו לאומן: המספרים נעים בין 21 ל-25 אלף. צעיר אמריקאי במקום: "מי שאומרים שחסידי ברסלב משוגעים על נסיעה לאומן צריכים לדעת את זה: אמנם יש כמובן מלחמה רצינית, אבל זה בכלל לא בסביבה, הייתי כאן 3 פעמים בחודש האחרון ולא ראיתי טנק אחד"

מעל 20 אלף איש באומן: "לא ראיתי טנק אחד"
ההמונים באומן צילום: באדיבות הצלה אוקראינה

בניגוד להפחדות שפיזרו גורמים שונים, מלבד התקפה אחת סמוך לאומן בימים הראשונים של המלחמה, העיר בה טמון רבי נחמן מברסלב הייתה שקטה לחלוטין והחיים נמשכו כרגיל. בנוסף, האנשים שחיים כאן אינם פרו-רוסים ואינם מהווים איום על המתפללים, אלא להיפך, כלכלת העיר מתחזקת מאוד מהגעת ההמונים.

"מי שאומרים שחסידי ברסלב משוגעים על נסיעה לאומן צריכים לדעת את זה: אמנם יש כמובן מלחמה רצינית, אבל זה בכלל לא בסביבה", אמר צעיר אמריקאי לאתר Yeshiva world news, "הייתי כאן 3 פעמים בחודש האחרון ולא ראיתי טנק אחד".

"נסעתי 34 שעות והתחמושת היחידה שראיתי הייתה של חיילי נאט"ו בפולין", המשיך. "המלחמה לא קרובה כאן. לדאוג ללחימה בזמן שנמצאים באומן, זה כמו להיות בניו יורק ולדאוג לקרב המתרחש בדטרויט".

הוא אמר כי "אם רחובות אומן היו מלאים בסכינים, היינו הולכים ברחובות האלה כדי להיות עם רבי נחמן בראש השנה", אמר. "אם אף פעם לא היית כאן לראש השנה, לא תבין את זה. אבל אם היית, היית עושה את אותו הדבר".

אומן ראש השנה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד