כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הישג לימין הקיצוני באיטליה

סיכום חדשות החג: מל"טים איראניים לעבר אומן; סוכל פיגוע קטלני ברכבת ישראל

באוקראינה מדווחים היום כי כוחות רוסיים שיגרו בימים האחרונים כטב"מים תוקפים תוצרת איראן לאומן במטרה לפגוע בישראלים ששוהים בעיר לראש השנה | סוכל פיגוע קטלני לאחר שהתגלה מטען שהונח על פסי הרכבת בצפון הארץ | טבח קשה בבית ספר ברוסיה | סיכום חדשות החג

סיכום חדשות החג: מל"טים איראניים לעבר אומן; סוכל פיגוע קטלני ברכבת ישראל
הציון באומן לפני החג צילום: פלאש90

סוכל פיגוע קטלני ברכבת ישראל

המשטרה ושירות הביטחון הכללי פתחו אמש (שני) בחקירה בחשד להנחת מכשול על פסי רכבת סמוך לכביש 85 באזור הצפון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

סמוך למקום עוכב חשוד, ערבי ישראלי, והועבר לחקירת גורמי הביטחון. היום דווח כי שוחרר. על פי החשד, העצור ניצל את השבתת המסילה בשל החג, והניח מטען חבלה, שתוכנן ככל הנראה לגרום לכך שרכבת תרד מהפסים בנסיעתה בצאת החג. צו איסור פרסום הוצא על שאר פרטי החקירה.

 

גזרת הגיוס של הקרמלין

ברוסיה ממשיכים להיאבק במחוזות השונים בגזרת הגיוס של פוטין שמתכנן להכניס למערכה המדממת באוקראינה עוד מאות אלפי רוסים. צעיר רוסי פתח אמש (שני) באש בלשכת גיוס באזור אירקוטסק ופצע קשה קצין, שמת בהמשך מפצעיו.

באירוע נוסף, הצית עצמו בתחנת אוטובוס בעיר ריאזאן. בד בבד שתי לשכות גיוס באזור וולגוגרד הוצתו.

מנתוני שירות הביטחון הרוסי, לאחר ההכרזה על גיוס "חלקי" ועד סוף השבוע עזבו יותר מרבע מיליון גברים את רוסיה.

 

פשע שנאה בבית ספר ברוסיה

17 בני אדם נהרגו אמש (שני) באירוע ירי בבית ספר בעיר איז'בסק שבמרכז רוסיה. בין ההרוגים, 11 ילדים, שני שומרים ושני מורים. מושל המחוז מסר כי היורה שם קץ לחייו.

בתיעודים שפורסמו מהמקום, נראה היורה לאחר מותו, כשהוא לובש חולצה עם צלב קרס אדום עליה. על גופתו של היורה נמצאו שני אקדחים ומספר מחסניות עליהן הכיתוב "שנאה".

על פי הרשויות, היורה הוא גבר בשם ארטיום קזנצב, בן 34, והוא יליד איז'בסק ובוגר בית הספר שבו התבצע הירי ההמוני. הקרמלין מציין כי היורה משתייך לקבוצה ניאו נאצית.

 

מל"טים לעבר אומן

באוקראינה דווח היום כי כוחות רוסיים שיגרו בימים האחרונים כטב"מים תוקפים תוצרת איראן לאומן במטרה לפגוע בישראלים ששוהים בעיר. במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות האוקראיניים יותר מעשרה מל"טים מדגם "שאהד-136" בדרום המדינה.

לפי האוקראינים, חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן. הרוסים רצו להתמקד באתרים דתיים חסידיים עם קהל רב. גורם ביטחוני אוקראיני אמר לאחד מכלי התקשורת במדינה כי "פעולות טרור מתוכננות נגד אזרחים ישראלים הם אחד התנאים להעברת רחפנים של איראן לרוסיה".

מת בכיר פוסקי ההלכה הסונים ושונא ישראל מובהק

איש הדת המצרי, השייח יוסף אל-קרדאווי, מבכירי פוסקי ההלכה הסונים, הלך לעולמו בגיל 96. אל-קרדאווי החזיק באזרחות קטארית והתגורר שם בשנים האחרונות. התנועה האסלאמית של רע"ם ספדה: "הקדיש את חייו למען הגנה על דת האסלאם והמוסלמים".

אל קרדאווי שימש יושב ראש ההתאחדות העולמית של אנשי הדת המוסלמים, נתפס כמנהיג הרוחני של תנועת האחים המוסלמים והסית לא אחת נגד ישראל. במצרים נגזרו עליו עונשי מאסר בשל עמדותיו ותמיכתו בתנועה. בשנות ה-90 התפרסם אל-קרדאווי בעקבות פסק ההלכה שלו שהתיר פיגועי התאבדות.

ניצחון לימין הקיצוני באיטליה

ג'ורג'יה מלוני ומפלגתה "האחים האיטלקיים" זכו לרוב מובהק של מעל 20 אחוזים בבחירות והיא זו שתרכיב את הממשלה הבאה. נתון ההצבעה בבחירות הללו היה הנמוך ביותר בתולדותיה של איטליה - 64%. מלוני תקים את הממשלה הימנית ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השנייה.

רכבת ישראל אומן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד