כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נס בצפון

סוכל פיגוע גדול: מכשול התגלה על פסי הרכבת, חשוד נעצר ושוחרר

אחרי שאותר המכשול על פסי הרכבת, ערבי ישראלי נעצר ע"י המשטרה ושב"כ - ושוחרר | הערכה היא כי התכנון היה לפגוע ברכבת הראשונה שתחלוף על הפסים בצאת החג | צו איסור פרסום הוטל על החקירה

סוכל פיגוע גדול: מכשול התגלה על פסי הרכבת, חשוד נעצר ושוחרר
רכבת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רכבת ישראל איתרה במהלך החג מכשול שהונח על מסילת הרכבת בכביש 85 שבאזור הצפון. חקירה ראשונית העלתה כי מדובר במכשול שהונח במטרה לגרום לרכבת לסטות מהפסים - ובכך לגרום לאסון רב נפגעים.

המכשול אותר אתמול (שני, א' דראש השנה) ע"י צוותי הרכבת שערכו סריקה במקום, והערכה היא כי התכנון היה לפגוע ברכבת הראשונה שתחלוף על הפסים בצאת החג.

זמן קצר לאחר מציאת המכשול אותר ונעצר בסמיכות למקום תושב הצפון, ערבי ישראלי, בחשד שאחראי להנחתו. לאחר שנחקר ע"י השב"כ, הוא שוחרר בתוך זמן קצר, לאחר שהתברר שאין לו קשר למעשה. במשטרה ובשב"כ ממשיכים במצוד אחר האחראים והערכה היא כי הם ייתפסו בהקדם.

מוקדם יותר הטיל בית המשפט צו איסור פרסום על חקירת הפרשה, שכאמור נחקרת כניסיון פיגוע. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה ושירות הביטחון הכללי חוקרים חשד להנחת מכשול על פסי רכבת סמוך לכביש 85 באזור הצפון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק". במשטרה ציינו כי סמוך למקום עוכב חשוד והועבר לחקירת גורמי הבטחון, אך כאמור בהמשך הוא שוחרר. "החקירה נמשכת ושאר הפרטים תחת איפול צנזוריאלי".

האירוע החריג מתחרש ברקע הכוננות הביטחונית ברחבי הארץ וביהודה ושומרון. מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, שהגיע לעצירת העתיקה בירושלים, אמר: "אנו בשיאה של פעילות המשטרה ופעילות מוגברת של שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, לרבות בירושלים ובגזרת העיר העתיקה בכדי לאפשר לאזרחי ישראל לחוג את ראש השנה בביטחון".

"הכוננות הגבוהה שבה נמצאת משטרת ישראל תימשך במהלך כל חגי תשרי כאשר לצד פעילות הכוחות בכל המישורים, הציבור מתבקש להמשיך לגלות ערנות ולדווח לנו על דבר חריג. עד כה האירועים בירושלים מוכלים ונמצאים בשליטה על ידי הכוחות הרבים של המשטרה ומג"ב ואנו ערוכים לכל תרחיש", הוסיף המפכ"ל.

רכבת ישראל סיכול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד