כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חדשות מאוד עצובות"

בצל המל"טים ששוגרו לאומן, השגריר משבח את החסידים

בצל הדיווחים כי עשרה מל"טים רוסים תוצרת איראן שוגרו לעבר אומן, שגריר אוקראינה בישראל מתייחס ומברך שלא היו נפגעים ומשבח את התנהגות החסידים | לדבריו כ-23 אלף איש נמצאים באומן כעת

בצל המל"טים ששוגרו לאומן, השגריר משבח את החסידים
אלפי חסידים באומן ער"ה תשפ"ג צילום: פלאש 90

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק מתייחס לשיגורי המל"טים במהלך ראש השנה לעבר העיר אומן שבאוקראינה בה הסתופפו אלפי חסידים בצל ציונו של רבי נחמן מברסלב זי"ע.

השגריר אומר הערב ל'כאן חדשות' כי "ניסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות. ואנחנו שמחים שלא היה אובדן חיים".

קורניצ'וק שיבח את המתפללים היהודים השנה ואמר: "החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד, ממלאים אחר ההנחיות. לא נתקלנו בבעיות". הוא הוסיף שהגיעו כ-23,000 איש לאומן, הרבה מעל המשוער.

כזכור, כפי שדווח הערב, כוחות רוסים שיגרו בכוונה מל"טי קמיקזה איראניים מסוג 'שאהד-136' מעל אומן כדי לפגוע בחסידים שחוגגים בימים אלה את ראש השנה בעיר.

ע"פ הדיווח במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות המזוינים של אוקראינה יותר מעשרה מטוסי 'שאהד-136' בדרום אוקראינה. חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לעבר אומן.

בינתיים בישראל לא מגיבים לדיווח הזה, אולם באופן חריג מתנערים ממשאל העם שערכו הרוסים בשטחים הכבושים באוקראינה שלדבריהם התוצאות הן כמובן רוב מהמסופחים בעד שליטה רוסית. משרד החוץ הישראלי הודיע היום כי ישראל לא מכירה בתוצאות משאלי העם שערכה בימים האחרונים רוסיה במחוזות שכבשה באוקראינה. עוד נמסר כי ישראל מכירה בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. 

במקביל דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי לאחר ספירה של קרוב לרבע מקולות הבוחרים במשאל העם שעורכת רוסיה במחוזות שכבשה באוקראינה עלה כי 97% מהבוחרים תומכים בסיפוח לפדרציה הרוסית. לפי הערכות, התוצאות הסופיות של המשאל יהיו באופן מובהק לטובת הסיפוח, דבר שעלול להוביל את רוסיה לומר כי תקיפה במחוזות האלה כמוה כתקיפה על רוסיה ולהסלמה במלחמה.

יבגן קורניצ'וק מלחמת אוקראינה רוסיה ראש השנה באומן מל"טים יהודים אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד