כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בניגוד לשנים קודמות

תיעוד: האלפים מוותרים על החגיגות ועוזבים את אומן

הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה מפרסמת כי בניגוד לשנים קודמות, השנה כמעט ואין ריקודים חסידיים מסורתיים בסוף החג: "בני הקהילה מבינים שיש שלב אקטיבי של פעולות איבה באוקראינה, ורובם כבר עוזבים את אומן"

תיעוד: האלפים מוותרים על החגיגות ועוזבים את אומן
יציאת אומן צילום: הצלה אוקראינה

הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה (EOEU) פרסמה, כי לא היו אירועים יוצאי דופן "באזור העלייה לרגל של חסידי ברסלב באומן". עוד נאמר, כי "האירוע אורגן ברמה הגבוהה ביותר על ידי הקרן על שם רבי נחמן בתמיכת השלטונות. רשויות אכיפת החוק הבטיחו רמת אבטחה חסרת תקדים".

הקהילה מציינת כי "השנה כמעט ואין ריקודים חסידיים מסורתיים בסוף החג, שכן בני הקהילה מבינים שיש שלב אקטיבי של פעולות איבה באוקראינה, רובם כבר עוזבים את אומן". הקהילה מציינת כי "יותר מ-23 אלף עולי רגל הראו אמון בצבא אוקראינה".

מדוברות הצלה אוקראינה נמסר, כי החג עבר בשקט יחסי ללא אירועים חריגים, צוות המרפאה שע"י ארגון הצלה אוקראינה העניק במהלך ימי החג טיפול לכ-1500 איש. מספר מקרים הופנו והועברו להמשך טיפול בבית החולים המקומי. לפי הערכות יחד עם כוחות החירום המקומי בעיר אומן שבאוקראינה שהו בעיר כ-25.000 איש. הלילה בצאת החג צפויים כ-15.000 לצאת לדרכים לכיוון מדינות מוצאם.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד