כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מצרפת לטלז סטון

מחבר הלוחות של העם היהודי נפטר בראש השנה

הלם בקרית יערים טלז סטון הר"ר עזרא (פאול) רוטשטיין ז"ל מנכבדי היישוב הלך לעולמו בפתע פתאום בראש השנה והוא בן 90 בפטירתו. חיבר לוחות לזכירת העם היהודי. הלוויתו היום בירושלים 

מחבר הלוחות של העם היהודי נפטר בראש השנה
הר"ר עזרא (פאול) רוטשטיין ז"ל צילום: בא

ברוך דיין האמת: בראש השנה נפטר לבית עולמו בפתע פתאום ניצול השואה מצרפת הר"ר עזרא (פאול) רוטשטיין ז"ל מחשובי התושבים בקרית יערים טלז סטון והוא בן 90 בפטירתו. 

הר"ר עזרא ז"ל נולד לפני המלחמה במדינת צרפת, וכל משפחתו כולל אביו ואחיותיו נספו במחנה ההשמדה אושוויץ - ה' יקום דמם, מלבד אחות אחת.

הוא ניצל לאחר שהתחבא בשנות המלחמה. לאחר השואה שב אל צור מחצבתו והכיר את בוראו באמונה תמימה וזכה. הוא נשא לאישה את רעייתו שעמדה לימינו כל חייו - מרת מרסל שתחי', בתו של איש האשכולות רבי מסעוד שרביט ז"ל, מפרנסי העיר פס במרוקו. אחיינו מצד אשתו הוא הגאון רבי דוד אברהם ראש ישיבת בנין אב. 

בהמשך עלה עם משפחתו לארץ, כאשר תחילה גרו בגבעת שאול ולאחר מכן קבעו את משכנם בקרית יערים טלז סטון. היה ידוע כמומחה בדברי ימי העם היהודי וערך את לוחות הזמנים של הראשונים והאחרונים הלוחות המוכרים לנו כיום בהם מסודרים בסדר כרונולוגי תולדות ימות העולם, היו מעשה ידיו.  רבים היו מתייעצים אלו בעניינים אלו.

הוא חיבר את לוח 'דברי הימים' ולוח 'דבר בעתו מה טוב', היה משכים ומעריב לבתי כנסיות ובתי מדרשות, היה איש תם וישר, ירא אלוקים שכל ימיו קידש את שמו יתברך בעולם. 

בראש השנה נפטר במפתיע למגינת לב כל מכריו ומשפחתו. 

הוא הותיר אחריו משפחה ענפה ההולכת בדרך התורה והמצוות. 

מסע הלוויה היום (רביעי, צום גדליה) בשעה 15:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

 

 

 

 

 

 

 

טלז סטון הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד