כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חילופי אש במחנה הפליטים

כוחות צה"ל כיתרו בית בג'נין: אח המחבל מהפיגוע בתל אביב חוסל

אחרי כשעה של כיתור על בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בת"א, כוחות הביטחון חיסלו את אח המחבל יחד עם מבוקש נוסף | חילופי ירי בין כוחות הביטחון לחמושים במחנה הפליטים ג'נין: לפחות שני מחבלים נוספים נהרגו בעימותים | מג"ב: השניים תכננו פיגועים משמעותיים

כוחות צה"ל כיתרו בית בג'נין: אח המחבל מהפיגוע בתל אביב חוסל
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ומשמר הגבול נכנסו הבוקר (רביעי) למחנה הפליטים בג'נין וכיתרו בית השייך למשפחת המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב, רעד חאזם. במהלך הניסיון לכתר את הבית נפתחה לעבר הלוחמים והושלכו לעברם מטעני חבלה. גורמים במערכת הביטחון אישרו כי אחיו של המחבל, עבד חאזם, חוסל בפשיטה. נזכיר כי אביו של המחבל, פתחי חאזם, בעבר קצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים, מבוקש ע"י ישראל מאז הפיגוע בו נרצחו שלושה בני אדם. יחד האח חוסלו לפחות עוד שני מחבלים.

הפלסטינים מדווחים כי בתוך מחנה הפליטים התפתחו חילופי ירי בין חמושים לכוחות הביטחון. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי שני צעירים נפצעו באורח קשה מירי הלוחמים. הכוחות ביצעו על הבית נוהל 'סיר לחץ' ולפי דיווחים במחנה ואף ירו לעברו טיל כתף.

בהודעת משמר הגבול נאמר כי הפעילות בוצעה יחד עם שב"כ וצה"ל, במטרה להביא למעצרם של אח המחבל ושל מחמד אלונה, תושב ענזה במוצאו שהתגורר לאחרונה במ.פ ג'נין. לפי משמר הגבול, השניים היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה והיו מעורבים בתכנון פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. "במסגרת ניסיון המעצר נפתחה אש ופוצץ מטען רב עוצמה לעבר מסתערבי מג"ב ובחילופי האש נהרגו חאזם ואלונה. במקום נתפסו מספר אמצעי לחימה", נמסר. במהלך הפעילות לא היו נפגעים לכוחותינו.

חיסול אחיו של המחבל מתרחש ברקע הכוננות הביטחונית ברחבי הארץ, בדגש על יהודה ושומרון. מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, שהגיע במהלך החג לעיר העתיקה בירושלים, אמר: "אנו בשיאה של פעילות המשטרה ופעילות מוגברת של שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, לרבות בירושלים ובגזרת העיר העתיקה בכדי לאפשר לאזרחי ישראל לחוג את ראש השנה בביטחון".


עבד חאזם

"הכוננות הגבוהה שבה נמצאת משטרת ישראל תימשך במהלך כל חגי תשרי כאשר לצד פעילות הכוחות בכל המישורים, הציבור מתבקש להמשיך לגלות ערנות ולדווח לנו על דבר חריג. עד כה האירועים בירושלים מוכלים ונמצאים בשליטה על ידי הכוחות הרבים של המשטרה ומג"ב ואנו ערוכים לכל תרחיש", הוסיף המפכ"ל.

כזכור, פיגוע הירי בתל אביב התרחש ביום חמישי ו' ניסן, במהלך גל הטרור שפקד את ישראל. המחבל, שהיה חמוש באקדח, נכנס לבר ברחוב דיזינגוף וביצע ירי מטווח קצר לעבר מספר אנשים. כתוצאה מהירי נהרגו שלושה ונפצעו שישה נוספים. המחבל, רעד פתחי חאזם, תושב מחנה הפליטים ג'נין, נמלט ליפו וחוסל בתום קרב יריות, בתום מצוד לילי שניהלו אחריו כוחות הביטחון.

ג'נין פיגוע בתל אביב חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד