כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלפי טיסות פוספסו

כ-15 אלף חסידים תקועים במעברי הגבול באוקראינה: "שעות ללא תזוזה"

כ-15 אלף חסידים ששהו באומן בראש השנה, תקועים מאז אמש בדרכים בכמה וכמה מקומות על גבול אוקראינה כשהם לא יכולים לצאת מהמדינה | אלפים מדווחים כי בעקבות העיכובים הם מפספסים את הטיסות ארצה וחוששים שיאלצו לשהות בשבת בניכר

כ-15 אלף חסידים תקועים במעברי הגבול באוקראינה: "שעות ללא תזוזה"
החסידים תקועים על גבולות אוקראינה צילום: מחשבון הטוויטר של מוישה ויסברג

למרות ההכנות המוקדמות והעזיבה ההמונית, כ-15 אלף חסידים תקועים מאז אמש, מוצאי ראש השנה, בכמה וכמה מקומות בגבול אוקראינה, חסידים מספרים כי עמדו במקום אחד ללא יכולת להתקדם כבר מעל 7 שעות. העיכוב בגבולות משפיע על אלפים שמפספסים את הטיסות בגלל העיכובים.

אתמול דווח כי הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה (EOEU) פרסמה בצאת החג כי "השנה כמעט ואין ריקודים חסידיים מסורתיים בסוף החג, שכן בני הקהילה מבינים שיש שלב אקטיבי של פעולות איבה באוקראינה, רובם כבר עוזבים את אומן". הקהילה מציינת כי "יותר מ-23 אלף עולי רגל הראו אמון בצבא אוקראינה".

עוד דווח אמש, כי במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות המזוינים של אוקראינה יותר מעשרה מטוסי 'שאהד-136' בדרום אוקראינה. חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לעבר אומן, אולם הצבא האוקראיני הצליח להפילם בטרם יתפוצצו.

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק התייחס לשיגורי המל"טים במהלך ראש השנה לעבר העיר אומן ואמר אמשל'כאן חדשות' כי "ניסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות. ואנחנו שמחים שלא היה אובדן חיים".

קורניצ'וק שיבח את המתפללים היהודים השנה ואמר: "החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד, ממלאים אחר ההנחיות. לא נתקלנו בבעיות". הוא הוסיף שהגיעו כ-23,000 איש לאומן, הרבה מעל המשוער.

 

אומן טיסות מעבר גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד