כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היהלום שבכתר במקלט

האתרוגים המרוקאים שהיו למראה עיניו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

גם בשנת השמיטה: בציבור המהדרין והמדקדקים במצוות, המחפשים להתנאות באתרוג נאה ולולב נאה, כבר יודעים היכן מסתתרים להם ה'יהלומים' האמיתיים, והם נמצאים דווקא ב'מקלט' הבני ברקי. ומדובר הן ביהלומים ארץ-ישראלים מהזן התימני, והן ביהלומים מרוקאים יוצאי דופן

האתרוגים המרוקאים שהיו למראה עיניו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל
הגר"ש כהן בוחן את האתרוגים המהודרים צילום: באדיבות המצלם

נפתח בשבח ארץ ישראל. ל'יהלומים' המשווקים על ידי אתרוגי נוה ציון, בהשגחה צמודה של בד"ץ נווה ציון מיסודו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, כבר יצא שם כאתרוגים תימניים מיוחדים ביותר ובעלי מסורת ברורה שאינם מורכבים, בעלי צורת גידול נאה ונקיות נדירה ויוצאת מן הכלל, עד אשר בלא ספק זה הוא הדר שאמרה תורה.

השנה מאחר ומדובר באתרוגי שביעית, שיש עליהם קדושת שביעית, מנהלים רבני בד"ץ נווה ציון, 'אוצר בית דין' מיוחד לאתרוגים, כשהכל נעשה על פי כל הדקדוקים והחומרות לכולי עלמא, כדי לוודא שאכן כל דיני השביעית נשמרים לכל הדעות, ללא שום חשש כלל.

האתרוגים עוברים מיון קפדני על ידי צוות אברכים יראי שמים ותלמידי חכמים, הבקיאים בפרטות בדיני האתרוג, והם ממיינים את האתרוגים מהכשר עד למהודר שבמהודר, כאשר המחירים נקבעו לכל קטגוריה על פי החלטת רבני הבד"ץ, מתוך חישוב מדויק כפי שנקבע בפוסקים.

ומארץ ישראל למרוקו. לאור הביקוש הרב ההולך וגובר בשנים האחרונות לאתרוגים מרוקאים מובחרים, הידועים ביופיים, וביחוסם המופלג שאין בהם חשש מורכב, וכפי שהעידו חכמי וגדולי ישראל בכל הדורות, ורבים הידרו ליטול בדווקא את האתרוג המרוקאי הן בשל כשרותו והן בשל יופיו והידורו מכל הבחינות.

בפרט כעת בשל השמיטה, גובר הביקוש לאתרוגי מרוקו, שהם גידול חו"ל ולא חלה עליהם קדושת שביעית, ורבים מבקשים בדווקא אתרוגים אלו. ועל כן הוחלט על הרחבת הגידול והיבוא של אתרוגי נוה ציון המרוקאים, בשיתוף פעולה עם 'אתרוגי בענעדיקט', ששמם נודע לשם ותהילה.

במשך חודשים ארוכים צוות מיוחד של תלמידי חכמים הבקיאים בכל הנושאים הללו, ומכירים היטב את שטחי גידול האתרוגים במרוקו, פועלים במרוקו מסביב לשעון על מנת לוודא את כל תהליך גידול האתרוגים על הצד הטוב ביותר.

לאחר מכן, צוות של בודקים מיוחד, ישבו ובדקו בשבע עיניים בבדיקה אחר בדיקה, כשהם בוחרים את האתרוגים הנאים והנקיים ביותר, שנשלחו כאמור באופן ישיר לישראל, במשלוח מיוחד, על מנת לשמור על האתרוגים מכל פגע.

האתרוגים המרוקאים נמצאים תחת פיקוח והשגחה משולשת, של בד"ץ נווה ציון מיסודו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל, אשר עוד בחיים חיותו עמד מקרוב לפקח על העושים במלאכה, ואף שיגר את נאמן ביתו הרב דוד בן שמעון, שיסע לפרדסי האתרוגים במרוקו להשגיח בהשגחה כפולה על כל הפרטים. ימים ספורים קודם הסתלקותו של מרן זצוק"ל לגנזי מרומים, עוד זכו להיכנס למרן ולהציג בפניו את האתרוגים המהודרים, ומרן הביע את התפעלותו כשנהרה שפוכה עליו פניו.

כמו כן, מעוטרים האתרוגים בכשרות המהודרת של הגרש"א שטרן שליט"א, חבר בד"ץ זכרון מאיר ורב מערב בני ברק, הגרר"צ ובר שליט"א חבר בד"ץ שארית ישראל ורבה של נווה יעקב ובית הדין המיוחד לענייני כשרות שעל ידי התאחדות הרבנים דארצות הברית וקנדה.

הסטנדרטים הגבוהים שהוצבו, לצד הביקוש ההולך וגובר, מביאים לכך שישנה רק כמות מצומצמת של אתרוגים. ובפרט בשנה הזו, שכידוע יש מחסור חמור בשוק האתרוגים המהודרים מסיבות שונות, ולכן השיקעו מאמצים רבים מאוד כדי לדאוג שגם השנה יהיו אתרוגים מהודרים ונאים למבקשים להדר במצוות.

לצד האתרוגים 'היהלום שבכתר', ניתן למצוא גם לולבים מהזנים המובחרים ביותר מהודרים ונאים, וכן הדסים משולשים לכל הדעות, שמויינו ונבדקו על ידי אברכים יראי שמים ומומחים בדיני ארבעת המינים.

על מנת לספק את הביקוש, הורחבו שעות הפעילות: ב'מקלט' אולמי שלום ורעות ברחוב קהילות יעקב 63 בבני ברק, כל ערב בין השעות 18:00-23:00, ואחרי יום הכיפורים באופן רצוף מ-9:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה.

נווה ציון אתרוגים אשפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד