כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שוטרת דרכה את נשקה

סמוך לתחנה המרכזית בירושלים: נעצר לאחר שכיוון "רובה" לעבר אזרחים

תושב יבנה נעצר לאחר שכיוון דמוי רובה לעבר עוברים ושבים סמוך לתחנה המרכזית בירושלים | חקירת המשטרה נמשכת ונבדק החשד כי המעשה בוצע על רקע נפשי

סמוך לתחנה המרכזית בירושלים: נעצר לאחר שכיוון "רובה" לעבר אזרחים
ה"רובה" שנתפס ברשותו של החשוד צילום: דוברות המשטרה

אזרח שחלף הבוקר סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, דיווח לצוות שיטור עירוני על חשוד המחזיק בכלי נשק ומכוון אותו לעבר עוברים ושבים שחלפו במקום. תגובה מהירה של שוטרת מצוות השיטור הביאה לאיתור מהיר של החשוד, ניטרול הסכנה ומעצרו, וכל זאת לאחר שהוא לא נשמע להוראת השוטרת וסירב להוריד את הנשק.

רק לאחר שהשוטרת דרכה את נישקה האישי, החשוד חדל ממעשיו ונעצר. מבדיקה שערכו השוטרים התברר כי מדובר ברובה צבע דמוי כלי נשק מסוג M16.

השוטרת רס"ר יובל עדקי, שנפצעה לפני כשנה וחצי באורח קשה בפיגוע דריסה בשייח' ג'ראח, ומאז החלימה ושבה לפעילות בשיטור העירוני של מחוז ירושלים, סיפרהמיד לאחר המעצר: "במהלך משמרת באזור התחנה המרכזית בירושלים, ניגש אלי אזרח לחוץ ואמר כי באזור התחנה המרכזית מסתובב אדם ומכוון נשק לעבר אזרחים. רצתי במהירות למקום יחד עם הפקח שהיה איתי, הבחנתי בחשוד עם מה שנראה כמו נשק אמיתי בידיו. לא לקחתי סיכון ומיד שלפתי את הנשק האישי שלי, דרכתי אותו תוך שאני צועקת לעברו לזרוק את הנשק שהחזיק ולהשתטח על הרצפה. לצד דריכות ופעולה נחושה ומהירה מחשש שמדובר במפגע, בהתנהלות מולו מיד זיהיתי שמשהו איתו לא כשורה וככל הנראה לא מדובר במחבל. בשלב הזה, החשוד זרק את הנשק הרחקתי אותו ממנו, הוא נעצר ובכך הפסקתי את מעשיו".

החשוד, בשנות העשרים לחייו, תושב יבנה, נעצר והועבר לחקירה בתחנת לב הבירה במחוז ירושלים. חקירת המשטרה נמשכת ונבדק החשד כי המעשה בוצע על רקע נפשי.

במשטרה מציינים כי "זוהי דוגמא נוספת לנחישות ומקצועיות של השוטרים. עירנות השוטרת וחתירה למגע - הם אלה שהובילו למעצר החשוד, ועם זאת מקצועיות וחדות אבחנה מנעו פגיעה בחיי אדם במקום, לרבות חייו של החשוד עצמו".

רובה תחנה מרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד