כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קוצצות את הדבורים

לראשונה מזה חמישה חודשים: צרעות מסוכנות נצפו בבריטניה

יחידת הדבורים הלאומית של בריטניה הוציאה אזהרה לדבוראים 'להישאר ערניים' לאחר שזוהתה הצרעה האסיאתית באי הבריטי. המוזיאון הלאומי להיסטוריה אומר כי צרעות עם רגליים צהובות יכולות לאכול דבורי דבש. "הן קוצצות ומאכילות אותן לצרעות הצעירות שלהן"

לראשונה מזה חמישה חודשים: צרעות מסוכנות נצפו בבריטניה
צרעה מסוכנת צילום: Pixabay

צרעות אסייתיות שפושטות על כוורות דבורי דבש והורגות אותן נצפו בבריטניה בפעם הראשונה מזה חמישה חודשים. יחידת הדבורים הלאומית דחקה בדבוראים 'להישאר ערניים' לאחר שאחת מהצרעות זוהתה בצ'למספורד, אסקס. כך דווח ה'דיילי מייל'.

הצרעות האסייתיות נראו בבריטניה בפעם הקודמת רק באפריל האחרון. המוזיאון להיסטוריה של הטבע הודיע, כי הצרעות עם הרגליים הצהובות מסוגלות לאכול את דבורי הדבש.

מומחה הדבורים גאווין ברוד אמר ל'אינדיפנדנט': "הצרעות פושטות על כוורות דבורי הדבש בכך שהן יושבות מחוץ לכוורת ולוכדות דבורים כשהן נכנסות ויוצאות. "הן קוצצות אותם ומאכילות אותן לצרעות הצעירות שלהן".

הצרעות הגיעו לראשונה לאירופה במקרה כאשר הן נצפו בצרפת בשנת 2004, ומעריכים שהן הצליחו להיכנס לארץ במשלוח של סחורות ממזרח אסיה. בצרפת מאמינים שהן חיסלו את אוכלוסיית הדבורים בצרפת ומאז התפשטו למדינות סמוכות.

ניקולה ספנס, מנהל אגף בריאות צמח ודבורים ראשי במשרד לאיכות הסביבה של בריטניה, אמר: "על ידי הבטחת התראה על תצפיות אפשריות מוקדם ככל האפשר, נוכל לנקוט בפעולה מהירה ויעילה להוציא את האיום הנשקף מהצרעות האסיאתיות. לכן אנו פועלים במהירות על מנת לאתר ולחקור קנים באזור בו הן נראו".

בריטניה צרפת צרעות דבש דבורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד