כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צפו: האלמנה משתפת: "כשנשארים לבד, כל דבר יותר קשה"

יתומיו של הרב יקותיאל דב פרידמן עוד לא התרגלו לגלגל על לשונם את מילות הקדיש וכבר נאלצו להסתדר בכוחות עצמם לתמרן בתפילות ראש השנה • חבריו של האב המנוח עזרו להם בעיניים מלאות דמעות • הילד האוטיסט בן ה-12 לא רגוע: "אבא היה היחיד שידע לטפל בו"

צפו: האלמנה משתפת: "כשנשארים לבד, כל דבר יותר קשה"
הרב גלאי בפניה אישית צילום: קופת העיר

הטרגדיה הקשה שפרדה את משפחת פרידמן מבני ברק, ביום הראשון של אמירת הסליחות בקרב בני עדות אשכנז, עדיין טרייה וכואבת במיוחד.
האב, הרב יקותיאל דב פרידמן, התמוטט לעיני ילדיו בעיצומו של בוקר שגרתי, וכעבור שעה נקבע מותו, בעוד הילדים צופים במאמצי ההחייאה הנואשים.
שישה ילדים הותיר הרב פרידמן אחריו. הגדול שבהן בן 22, והקטנה בת שלוש. בתווך יש גם את חיימק'ה בן ה-12 הסובל מאוטיזם קשה.

"מאז שאבא הלך, חיימק'ה לא רגוע. אבא היה היחיד שידע להרגיע אותו ולהסתדר אתו", מספרים הילדים".
לחצו כאן כדי לסייע ליתומים והאלמנה של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל

האלמנה שבורה ורצוצה, היא נותרה בודדה עם ששת היתומים. בעלה המנוח לא זכה להשיא אף אחד מילדיו. המשפחה כולה המומה, בסעודות של ראש השנה הם ישבו בלי אבא, ולא הצליחו לעצור את הדמעות. הוא היה זה שהנחה והוביל את מעמד עריכת הסימנים בסעודות של לילות החג, הוא היה זה שאמר דבר תורה, סידר את התורנויות השונות בין הילדים, דאג להתחיל שירים שכולם מכירים...
פתאום אין להם אבא. הם נותרו מיותמים.

לבקשת העסקנים המלווים את המקרה, הסכימה האלמנה לפנות אל הציבור ולדבר מול המצלמה. בכאב עצור היא מתארת את אשר אירע, ומסבירה: "כשנשארים לבד, כל דבר יותר קשה". היא מדגישה גם את הצורך בעזרה כספית, ומברכת מעומק הלב את כל מי שיירתם למען יתומיה ויעזור לה לכלכל אותם.
לצפיה בפניה האישית של האלמנה והרב שמעון גלאי>>>

בני המשפחה מסבירים שמאחר ודמותו של הרב פרידמן זצ"ל, היתה דמות שהשפיעה שמחה על כל הסובבים, החיסרון שלו מורגש שבעתיים, ובלעדיו העצב שלהם עמוק במיוחד.
הוא עצמו היה אדם חולני ומדוכא בייסורים, אבל זה לא הפריע לו לשמוח ולשמח אחרים. היה מהמשפיעים החסידיים בקהילת הקודש דאראג בבני ברק, אליה השתייך מאז הקמתה.
בראש השנה הגיעו היתומים הרכים לבית הכנסת, כדי להתפלל ולומר קדיש יתום לעילוי נשמת אביהם. אבל כשהתחילו לדפדף בין הפיוטים הם הסתבכו. האח הגדול עזר לאחים הצעירים, גם חברים של אביהם המנוח התגייסו לעזור להם, מעיניהם זלגו דמעות של צער על הסתלקותו של החבר הנאמן שתמיד השפיע שמחה על כל סביבותיו.

"השנה, היו למילים 'מי יחיה ומי ימות' משמעות מיוחדת בבית הכנסת שלנו", הם מספרים, "הסתכלנו על היתומים האומללים הללו ואמרנו לעצמנו... מי היה מאמין לפני שבועיים שבראש השנה הם יופיעו בבית הכנסת בלי אבא שלהם...".

החברים פונים לציבור בתחינה לעזרה: "המשפחה תמיד התמודדה עם קשיי פרנסה משמעותיים. הרב פרידמן היה מאוד מסור והשתדל מאוד, אבל הוא היה אדם חולני ולא הצליח להתפרנס באופן מספק. עכשיו המצב שם קשה שבעתיים. הם חייבים עזרה דחופה".
לחצו כאן כדי לסייע ליתומים והאלמנה של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל

קופת העיר הרב שמעון גלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד