י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
24 שעות מורטות עצבים

מבצע החילוץ מכת "לב טהור": "האמא לא הסכימה להגיע לארץ"

ילדים רכים ובני נוער חולצו ממתחם של כת לב טהור במקסיקו. שני חברי לב טהור נעצרו בחשד לסחר בבני אדם ועבירות חמורות נוספות. אחד המשתתפים בחילוץ סיפר ל'בחדרי חרדים' על רגעי הדרמה של החילוץ של ילד בן שלוש על ידי משטרת מקסיקו - שהוטס לישראל עם אביו

מבצע החילוץ מכת "לב טהור": "האמא לא הסכימה להגיע לארץ"
ישראל עמיר ובנו לאחר החילוץ צילום: באדיבות המשפחה

ביום שישי האחרון הרשויות במקסיקו פשטו עם כוחות מיוחדים על מתחם שממוקם 17.5 ק"מ צפונית לטאפאצ'ולה במדינת צ'יאפס, השוטרים קיבלו הוראה משופט פדרלי לעצור מספר מנהיגים מכת לב טהור החשודים בהתעללות בילדים לאחר חקירה של התובע המיוחד לפשע מאורגן.

בסך הכול השתתפו בפשיטה כ-80 אנשים. את המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי שכלל בכירים במוסד לשעבר כולל עורכי דין, שהגיעו לעזור למשפחות בהתנדבות, קונסול ישראל במקסיקו, שהה בסמוך. ישראל עמיר אשר ברח מהכת לפני מספר שנים, הגיע לחלץ את בנו בן ה-3 וחצי, הוא ניסה גם לשכנע את אחותו ואחיו לעזוב את הכת, אך הם סרבו. יחד עם צוותי החילוץ היה גם דוד של ישראל בכדי להיות עם המשפחה ולסייע במה שצריך, גם דודתו אורית הגיעה למקום, והיא זאת שנלחמה במשך שנים ארוכות להחזיר את ישראל ואחרי זה את בנו.

הפשיטה התקיימה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשדות של חברות בארגון פשע וסחר בבני אדם, ועוד עבירות קשות, התעללות, מכות והרעבה. במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת ביניהם אזרחים ישראלים עם בעלי אזרחויות נוספות כמו קנדה, ארה"ב וגואטמלה.

בימים אלה עשרות מחברי הכת מוחזקים בידי רשויות הרווחה וההגירה של מקסיקו. קונסול ישראל במקסיקו ליאור בצוב שהה באזור בזמן המבצע, כדי לפקח על המצב ולסייע בכל מה שצריך.

אחד המשתתפים בחילוץ סיפר ל'בחדרי חרדים' על רגעי הדרמה הגדולים. אבי עמיר, דוד של ישראל עמיר הצעיר שברח מהכת לפני כשנתיים, השאיר אחריו את בנו בן השלוש וחצי לחסדי הכת, מאחר ולא היה אפשרות לקחת את הילד. אביו של ישראל עדיין חי בגואטמלה בקהילת גרים מקומית, ועזב את לב טהור, אך לא שמר על קשר עם בנו ישראל.

ביום שישי האחרון פשטו כוחות גדולים על המתחם שהיה במעקב של משפחת עמיר עם גורמי אכיפת החוק במקסיקו, המעקב אחריהם היה שנתיים, והם ידעו בדיוק איפה הילד נמצא. לדברי אבי, דוד של ישראל, המתחם מוזנח עם תת תנאים, מקום מבחיל. "מיד בתחילת הפשיטה ישראל נכנס פנימה עם שוטרים ולקח את הילד שלו, הילד לא התנגד, הוא לא הכיר את אביו, מאחר והוא ראה אותו בפעם האחרונה כשהוא היה בן חצי שנה, בגלל שאבא שלו נתן לו חיבוק וחייך אליו, דבר שהילד לא היה רגיל אליו, מאחר וחיבוקים וחיוכים ונשיקות לילדים אסורים על פי חוקי הכת, הילד הוקסם, הבין שהוא אבא שלו ולא הסכים לעזוב אותו מאותו רגע".

אבי סיפר כי מיד עם הפשיטה השוטרים הפרידו בין הגברים לנשים, ובין הנשים לילדים, "החשש שהנשים יהרגו את הילדים ואז יתאבדו היה גדול, גם החשש שהגברים יפגעו בילדים כדי כביכול להציל אותם מאיתנו, ראינו כמה מכתבים שנכתבו בשם המנהיגים שצריך אפילו להרוג את הילדים העיקר שלא יפלו לידי השוטרים המקומיים או אפילו כוחות חילוץ ישראלים".

מיד לאחר מכן ניסו כמה מחברי הכת להתנגד לחיפושים, המשטרה המקסיקנית עצרה את משה יואל רוזנר ומנחם מנדל אלתר, בגין חשדות לסחר בבני אדם וחברות בארגון פשע, ועבירות קשות נוספות, הם צפויים להישפט במקום ומואשמים בעבירות שדינם כ-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצת חברים נוספת כיומיים לפני הפשיטה.

אבי מספר כי לפני שלוש שנים, הוא הגיע למקום עם צוות 'עובדה' של ערוץ 12, והוכה קשות על ידי שני העצורים הללו, "זהיתי אותם כי הם הרביצו לי לפני שלוש שנים כשתפסו אותי שם, המשטרה לא הצליחה לזהות את רוזנר, אבל אני זיהיתי והצהרתי כי הוא האיש אותו הם מחפשים, והוא נעצר, למרות שסרב להזדהות". אבי נתן לשוטרים העתק של הדרכון של רוזנר שהיה ברשות המשפחה.

רוזנר ואלתר שהיו בין התוקפים שתקפו את אבי ב-2019 צעקו: "אנחנו נהרוג אתכם. אתם ציונים מסריחים. הקבר שלכם הולך להיות פה היום". המותקפים ניצלו אחרי שהגיעו שוטרים למקום, ומיד הם הובהלו לבית החולים.

אבי מספר כי המטרה בימים הקרובים זה להירגע מכל הדרמה, "24 שעות היינו שם בתוך הבלגן, חלק מהכת נמצאת אצל משטרת ההגירה, וחלק אצל הרווחה, אנחנו מקווים שהילדים הישראלים יגיעו לארץ, זה עדיין בדיונים".

בינתיים שלמה הקטן מתרגל לאביו אותו לא הכיר, אמא שלו שעדיין בכת הוזמנה להגיע לארץ מתי שתרצה להיות עם הילד במשמורת, הוא ייכנס בקרוב לגן ילדים שם ילמד את השפה העברית מאחר ובינתיים הוא מדבר רק יידיש.

לב טהור מקסיקו המוסד גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד