י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הצהרות כוזבות

ברלין: חוקרים פשטו על מטה ​​מפלגת הימין הקיצוני

חוקרים פשטו על מטה מפלגת AfD בברלין. התובעים חוקרים את ראש ה-AfD לשעבר, על הצהרות כוזבות. דובר המפלגה אמר: "ככל הנראה יש צורך בהבהרה בכמה נקודות בנוגע לדוחות של 2016 עד 2018"

ברלין: חוקרים פשטו על מטה ​​מפלגת הימין הקיצוני
גרמניה צילום: Pixabay

מפלגת הימין הקיצוני 'אלטרנטיבה לגרמניה' (AfD) פרסמה כי אנשי התביעה הציבורית "העתיקו דיסקים קשיחים שלמים, הודעות מייל ותיקיות קבצים" במהלך פשיטה על המטה הלאומי של המפלגה בברלין אמש (רביעי). "מהבוקר, הפרקליטות של ברלין עורכת חיפוש בבית המטה של אלטרנטיבה לגרמניה, מבלי שהופנתה כל הודעה מוקדמת ל-AfD בנוגע לעובדות שיתבררו", אמרו במפלגה בהצהרה.

מפלגת ה-AfD, בעלת 79 מתוך 736 מושבים בבונדסטאג, החלה את דרכה כמפלגה ביקורתית על מדיניות גוש האירו, אך מאז צעדה ימינה יותר וידועה כעת בעמדה הנחרצת נגד ההגירה והלאומנות.

לפי הערוץ הגרמני ARD, החוקרים ביקשו גישה לחשבון הדואר האלקטרוני הרשמי של יו"ר ה-AfD לשעבר, יורג מיותן, ושל גזבר המפלגה במהלך התקופה המדוברת: 2016 עד 2018. מיוטן ומפלגתו מואשמים בהצהרות כוזבות בדיווחים לפרלמנט, כך דווח בתקשורת הגרמנית. יו"ר לשעבר של ה-AfD, שעדיין מייצג את המפלגה בפרלמנט האירופי, תחת חקירה וחסינותו הפרלמנטרית הוסרה.

דובר המפלגה אמר: "ככל הנראה יש צורך בהבהרה בכמה נקודות בנוגע לדוחות של 2016 עד 2018 ומימון קמפיין הבחירות ל-2017". מנהיגי המפלגה אליס ויידל וטינו צ'רופלה מתחו ביקורת על הפשיטה. ויידל כינה זאת "צעד חריג ביותר ובלתי פרופורציונלי ביותר להפחיד את ה-AfD". צ'רופלה אמר כי "המפלגה הייתה עונה בהתאם ומספקת מסמכים" אילו היה נשאלים מראש.

גרמניה ימין קיצוני מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד