כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תהיה לי בריא: 5 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא

נעים יותר להתבטל מול הספה מאשר לצאת להליכה, וקל יותר לשלוח יד לשקית במבה מאשר להכין סלט – אבל מי שירוויח מהרגלי חיים טובים יותר, הם אתם והמשפחה שלכם

תהיה לי בריא: 5 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא
אורח חיים בריא צילום: פיקסביי

הטיפול הטוב ביותר לכל מחלה הוא מניעה – עד כמה שאפשר. שמירה על אורח חיים בריא ואימוץ הרגלים נכונים ובריאים, יכולים לעזור לנו לא רק לחזק את גופנו, אלא גם להגן עליו מפני מחלות ובעיות בריאות שונות. גם אם לעתים אין מנוס והמחלה מגיעה – מי שהקפיד לשמור על כושר ומצב בריאותי תקין, יוכל להתמודד עם המחלה טוב יותר, ואולי אף להחלים ולהשתקם מהר יותר.

אורח חיים בריא הוא מונח הכולל תחתיו תחומים רבים – שכן בריאותנו מושפעת מאלמנטים מגוונים: מספר שעות השינה שלנו מדי לילה, ואיכות השינה; כמות הפעילות הגופנית שאנו עושים, הסוג והמגוון שלה; תזונה – החל בכמות, בשעות הארוחות ובמספרן, ועד להרכב התזונתי בכל ארוחה; הקפדה על שתייה מספקת; וגם הימנעות ככל האפשר ממצבי לחץ וסטרס, שמירה על פעילות בכל גיל, ובילוי זמן איכות עם משפחה וחברים – כל אלה תורמים למצבנו הבריאותי.

הרגלים נכונים יכולים לסייע גם למניעה והתמודדות עם כמה מהמחלות הנפוצות ביותר בעולם המערבי – כמו מחלות לב וסרטן על סוגיו השונים. אמנם, חלק מגורמי הסיכון למחלות אלה הם תורשתיים ולא ניתן לשנות אותם – אך גורמים אחרים נובעים מהסביבה וכן מההתנהגות שלנו, כך שבידינו הכוח להשפיע עליהם.

דבר חשוב נוסף שכדאי לדעת, הוא שקיים בשוק ביטוח מחלות קשות. זהו ביטוח שמיועד לעזור לנו להתמודד עם גילוי מחלה קשה, בין אם עבורנו או אחד מבני משפחתנו המבוטחים בפוליסה. אחרי הכל, גם מי שמקפיד על הרגלים נכונים, תזונה בריאה ושפע של פעילות גופנית, עלול לחלות בסרטן או במחלה קשה אחרת – וביטוח זה מאפשר לנו להיערך גם לבשורה לא פשוטה זו.

חמישה טיפים לשמירה על אורח חיים בריא

  1. פעילות גופנית: זהו אולי ההרגל שקשה ביותר להתחיל בו – וקשה עוד יותר להתמיד, אך מי שיצליח לעשות זאת, יראה ברכה בעמלו. אין הכוונה להתחיל לרוץ מרתונים או לגמוע בריכות; אפשר להתחיל לאט ובמתינות, בפעילות שנוחה ונגישה עבורכם. עבור אנשים רבים, הפתרון הפשוט הוא הליכה – שכן אין צורך בציוד מיוחד, נסיעה למכון כושר וכן הלאה. פשוט יוצאים לרחוב ומתחילים ללכת. אין לכם זמן? גם הליכה של 20-30 דקות ביום היא מבורכת ואפקטיבית, ועוד יותר מכך – אם מצליחים לעשות אותה בחברותא, וכך שומרים גם על הבריאות וגם על הזוגיות.
  2. תזונה נכונה: עוד הרגל שלא כל כך קל ליישם – אבל ההשפעה שלו על בריאותנו היא אדירה. תזונה טובה המותאמת לגופנו, עם ארוחות שאינן גדולות מדי אך מכילות את כל הרכיבים הדרושים לבריאותנו – תורגש בתוך תקופה קצרה: לא רק בהיקפים, אלא גם בתחושה הכללית, ובידיעה שאנו שומרים על גופנו ונמנעים מצריכת חומרים מזיקים. חשוב להימנע ככל האפשר ממזון מעובד, ולהשתדל להינות מארוחות טריות ומזינות, הן עבורנו והן עבור כל המשפחה.
  3. שינה טובה: בעידן המודרני בו אנחנו רודפים אחרי הקריירה, המטלות, ההסעות לחוגים וכל השאר, לפעמים קל להזניח את השינה ולהשאיר אותה מאחור. אך זו טעות, שכן שינה טובה ובכמות מספקת, היא קריטית לבריאותנו ולתפקוד התקין של גופנו. כדאי להקפיד ללכת לישון באותה שעה מדי לילה, כאשר המינימום הנדרש למבוגרים הוא 6-7 שעות שינה מדי לילה. כדי שתוכלו להירדם מהר יותר ושנתכם תהיה רציפה יותר, מומלץ להימנע ממסכים ומארוחות גדולות לפני השינה – ולשמור על חושך בחדר.
  4. שתייה מספקת: לשתיית מים בכמות הדרושה לגופנו – ההמלצה היא 10-15 כוסות מים ביום – יש אפקט גדול במיוחד על הבריאות ועל התחושה הכללית. ואין זה פלא, לנוכח השיעור הגבוה של הנוזלים בגופנו. הקפדה על שתייה מספקת שומרת על העור שלנו בריא, רענן ומתוח יותר, מפחיתה את תחושת הרעב ומשפרת את תהליכי העיכול. כמובן, כל זה כשמדובר במים – ולא במשקאות ממותקים או תוססים.
  5. רוגע ושלווה: הסטרס הוא אחד האויבים הגדולים ביותר שלנו – ולא רק בגלל התחושה הלא נעימה שהוא מעורר. מצבי לחץ יכולים גם לגרום לבעיות בריאות, או להחמיר אותן. לכן, חשוב להכניס לאורח החיים הרגלים שיעזרו לכם לשמור על רוגע – כמו הליכה לחוף הים מדי כמה ימים, האזנה למוזיקה אהובה, שעת קריאה לפני השינה – ולהוציא מהם כמה שיותר גורמים מלחיצים: פושים של חדשות לסלולרי, למשל.

 בשורה התחתונה, לא תמיד קל להכניס שינוי לשגרת החיים שלנו, וקשה גם להתמיד. אך במקרה של שינויים שנועדו לשמור על בריאותנו, מדובר ברווח נקי גם עבורנו – וגם עבור המשפחה שלנו, בתקווה שאיתה נזכה להעביר עוד שנים ארוכות בבריאות טובה.

אורח חיים בריא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד