כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ארונו יגיע לישראל

המורה לאנגלית ממירון הלך לעולמו במוצאי ראש השנה באומן

לאחר פעילות מאומצת של עסקני חסידות ברסלב מתנדבי זק"א, וחברה קדישא קייב, שוחררה גופתו של המנוח משה יהונתן (מיקי) ליפמן ז"ל ממירון שהלך לעולמו במוצאי ראש השנה מאירוע רפואי. נעשים מאמצים מרובים להטיס ארונו עוד הלילה מקישינב ולהביאו לקבורה בישראל

המורה לאנגלית ממירון הלך לעולמו במוצאי ראש השנה באומן
המנוח מיקי ליפמן ז"ל צילום: דוברות זק"א והרבי מברדיטשוב

אסון התרחש במוצאי ראש השנה באומן עם פטירתו של משה יהונתן ליפמן ז"ל, תושב מירון בגיל 48 בלבד. לאחר בירוקרטיה ופעילות העסקנים שוחררה גופתו לקבורה בארץ הקודש ונעשים מאמצים מרובים להטיסו עוד הלילה (חמישי) ולקיים את הלוויה כבר מחר במירון.

משה יהונתן ליפמן ז"ל ממירון שכונה בפי כל מיקי, שהה בראש השנה תשפ"ג באומן נפטר מדום לב בדרכו לארץ הקודש. הוא התמוטט במוצאי ראש השנה באוטובוס בדרך לגבולות ונעשו מאצים רבים להביאו לארץ.

הוא היה בן 48 בפטירתו, בימים שקודם ראש השנה לא חש בטוב לשם נסע יחד עם עוד חברים ממירון כדי לשהות בראש השנה ליד ציונו של רבי נחמן מברסלב.

מת'ס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן סיפר במוצאי ראש השנה: "הגענו לזירה באמבולנסים וצוות ניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה ובסיוע רופא ממרפאת אומן ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות בניסיון להציל את חייו. למרבה הצער נקבע מותו בזירה בתום מאמצי ההחייאה".

הוא התגורר ביישוב מירון ועבד לפרנסתו בישיבה התיכונית מירון כמורה לאנגלית. ל'בחדרי חרדים' נודע כי זו הפעם הראשונה בחייו בה המנוח הגיע לראש השנה לאומן.

אחד מחבריו סיפר כי מיקי היקר היה בן אדם זהב שלימד בדרך מיוחדת וידע באיזה צורה לגשת לכל בן אדם. במהלך התקופה שבה לימד בימין אורד התחזק והתקרב להשם יתברך. זו אבדה גדולה לכולנו הוא בן אדם עם לב טוב.

חבריו ספדו לו: "מיקי, לא יודע איך להתחיל ולא יודע מאיפה יש לי כוחות בשביל זה. לא חשבתי אף פעם שאני אצטרך להספיד אותך. לא יודע למה מגיע לך שתלמיד שלך יספיד אותך, עברת כל כך הרבה בחיים. אומנם היית מורה שלי רק שנה אחת, אבל בשנה הזאת למדתי מה זה בן אדם".

"ממש לא יודע איך להספיד ומקווה שזה מספיק לך. מצטער על כל הפעמים ששיגענו אותך עד שהתפוצצת מעצבים. מצטער על כל הפעמים שסיימת יום ולא יכולת להסתכל לנו בעניים מרוב תסכול. מקווה ששקט לך בשמיים כמו ששקט לך בלב. זכית למות הכי שמח שיש. באומן, במקום שחלמת להגיע אליו כל שנה. עזבת אותנו הכי שמח שיש. אני כועס על עצמי שלא ביקרתי אותך ולא שאלתי לשלומך מאז שעזבת את הכפר. אמרת לי שטוב לך ואני המשכתי בעניינים שלי, סליחה. נוח על משכבך בשלום מורה ומדריך לחיים"

עזריאל שניצר, ראש משלחת זק"א באומן, סיפר על השתלשלות האירוע: "במוצאי החג סמוך לשעה 23:00 קיבלנו דיווח על אדם שסובל מרקע רפואי שהתמוטט באוטובוס בדרכו מאומן לגבול פולין, יחד עם מתנדב זק"א יהודה שפיצר וגורמי הצלה נוספים ביצענו פעולות החייאה ממושכות. לצערי, לאחר מאמצי החייאה רבים נאלץ רופא במקום לקבוע את מותו".

נחמן דיקשטיין ס. מפקד זק"א אוקראינה סיפר: "מרגע קבלת הדיווח על האירוע פעלנו מול הרשויות המקומיות, בעזרתם של איש החסד דוד רפפורט, עזריאל שניצר ר"צ זק"א אומן, שגרירות ישראל באוקראינה ומולדובה הצלחנו למנוע נתיחת הגופה שלאחר המוות, גופת המנוח הועברה לטיפול חברה קדישא קייב שפועלים ברגעים אלו לסדר את העברת המנוח בכבוד הראוי לגבול מולדובה בליווי מתנדבי זק"א, משם יעלה על מטוס לקבורה בישראל".

מי שנמצא בקשר עם המשפחה הוא הרב אהרן בוימל הרבי מברדישטוב שמחזק את המשפחה ודואג להם בארץ לכל צרכיהם.

מסע הלוויה צפוי להתקיים מחר בצהריים ערב שבת קודש פרשת שובה בבית העלמין במירון שם ייטמן.

אביו בן ציון ליפמן ואחיו, המריאו מאוסטרליה הרחוקה להשתתף במסע הלוויה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד