כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחאה סוערת | תיעוד

בעקבות מעצר 'עריק': מפגינים חסמו צירים בירושלים

המפגינים חסמו את צומת שרי ישראל/יפו בכניסה לירושלים ובהמשך את ציר גשר המיתרים | המשטרה ניסתה לפזר את המחאה, ללא הצלחה | שיבושים נרשמו בתנועת הרכבת הקלה

בעקבות מעצר 'עריק': מפגינים חסמו צירים בירושלים
ההפגנה בירושלים צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מאות חרדים קיצוניים הפגינו היום (חמישי) ברחוב שרי ישראל פינת יפו בכניסה לירושלים, במחאה על מעצרו של אברך 'עריק'. המפגינים הצליחו לחסום את הכביש, מה שגרם לעומסי תנועה כבדים בכל האזור. כוחות משטרה גדולים פרוסים באזור ההפגנה. בהמשך חסמו המפגינים את צומת הכניסה לעיר, מתחת לגשר המיתרים.

העריק, שמואל גרינהויז, נעצר בערב ראש השנה בנמל התעופה בן גוריון, בעת שעשה את דרכו לציון רבי נחמן מברסלב באומן, לאחר שהתברר כי הוא משתמט משירות צבאי. הוא הועבר לצה"ל ובית הדין הצבאי האריך את מעצרו. בהפגנה משתתפים אנשי 'הפלג הירושלמי' מקהילתו של הגאון רבי צבי פרידמן וכמה עשרות חסידי סאטמר. הזרם המרכזי של 'הפלג הירושלמי' נמנע מהשתתפות בהפגנה.

חברת כפיר המפעילה את הרכבת הקלה בבירה הודיעה כי בשל במחאה, שחלקה מתקיימת על פסי הרכבת, הופסק שירות הרכבות הקלות בין התחנות שער שכם לתחנה המרכזית. הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות חלקי בין התחנות: מתחנת חיל האוויר לתחנת שער שכם בשני הכיוונים ומתחנה המרכזית לתחנת הר הרצל בשני הכיוונים. "עם פינוי המסילות תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו", נמסר מהחברה.

מהמשטרה נמסר כי "בשעה זאת מתקיימת מחאה בצומת הרחובות שרי ישראל - נורדאו בירושלים. בעקבות כך, נחסמה הצומת וישנה הפרעה לתנועה. כוחות משטרה במקום פועלים להשבת הסדר ושוטרי מערך התנועה מכווינים את ציבור הנהגים לדרכים חלופיות".

 

 

הפגנה מעצר עריק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד