כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בצל המלחמה

באוקראינה מציינים את הטבח בבאבי יאר

צמרת הממשל האוקראיני יחד עם דיפלומטים זרים, השתתפו היום באירוע המרכזי השנתי לציון 81 שנים לטבח בבאבי יאר בו נרצחו עשרות אלפי יהודים מקייב. "מלחמה היא דבר נוראי. אנחנו לא רוצים לעשות השוואה לטרגדיה הנוראית שקרתה לעם היהודי בשואה ולטבח האכזרי שבוצע כאן בבאבי-יאר לפני שמונים ואחת שנה"

באוקראינה מציינים את הטבח בבאבי יאר
81 שנים לטבח בבאבי יאר צילום: Fjc.org.ua

צמרת הממשל האוקראיני יחד עם דיפלומטים זרים המשרתים בקייב, השתתפו היום באירוע המרכזי השנתי לציון 81 שנים לטבח בבאבי יאר בו נרצחו עשרות אלפי יהודים מקייב לצד צוענים ואזרחים אוקראינים נוספים.

באירוע, שאותו מארגנת עיריית קייב, השתתפו ראש העיר ויטלי קליצ'קו, שר התרבות אולכסנדר טוקצ'נקו ושגרירי ארה"ב, ספרד, גרמניה, פולין, בלגיה ומדינות נוספות.

רבה הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ אמר באירוע הרשמי לציון 81 שנה לטבח באבי יאר: "כבן למשפחה שאיבדה רבים בשואה וכמייצג של הקהילה היהודית בקייב, אני נמצא כאן היום עם מסר אחד לעולם כולו: אסור לשתוק מול הרוע. ביהדות יש ציווי לזכור כל יום "את אשר עשה לך עמלק". השואה היתה אירוע שטלטל את העולם, אבל גם היום צריך להזכיר את המסר הזה ואסור לתת לו להישכח".

עוד אמר: "מלחמה היא דבר נוראי. הטרגדיה הנוראית שקרתה לעם היהודי בשואה והטבח האכזרי שבוצע כאן בבאבי-יאר לפני שמונים ואחת שנה, צריכים להיות חקוקים על הלב של כולנו. היום, כשאוקראינה נמצאת במלחמה על הזהות שלה, אנחנו צריכים לזכור את המסר הזה. אנחנו לא עושים השוואה בין מה שקרה אז, למה שקורה היום באוקראינה. אבל כולם חייבים ללמד את הלקח שאסור לשתוק מול הרוע וחייבים לשתף פעולה ביחד כדי לעצור אותו".

כמידי שנה, סגן יו"ר 'הפדרציה היהודית באוקראינה', הרב רפאל רוטמאן, כובד באמירת הקדיש וכן באמירת תפילת 'א-ל מלא רחמים'.

כזכור, נציב האיחוד האירופאי לענייני מדינות שכנות אוליבר ורהלי, שהגיע אתמול מבריסל לקייב לשעות ספורות לצורך פגישות מדיניות, הקדיש שעה מזמנו הקצוב כדי להגיע במיוחד לגיא ההריגה.

ורהלי אמר בטקס: "היה לי חשוב לנצל את הגעתי לקייב כדי להנציח את זכרם של רבבות היהודים שנרצחו כאן על ידי הגרמנים הנאצים. במקום זה מזכירים יהודים שהלכו לעולמם, ואתם – אנשי הפדרציה - ע"י עבודתכם החשובה והמבורכת מחיים את החיים, ועוזרים לקיום חיים יהודים פה על אדמת אוקראינה".

 

באבי יאר מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד