ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
בפגישה עם רבה של קייב

הרמטכ"ל האוקראיני לרב: "אני מודה מאוד על הטיפול בחיילינו הפצועים"

רמטכ"ל צבא אוקראינה ולרי זלוז'ני, פרסם דברי ברכה לחיילי צה''ל והודה על הטיפול בחיילים אוקראינים פצועים בבתי חולים בישראל. "היום היה לי הכבוד לפגוש ולברך את הרב משה ראובן אסמן במטה הכללי" כתב הרמטכ"ל

הרמטכ"ל האוקראיני לרב: "אני מודה מאוד על הטיפול בחיילינו הפצועים"
רמטכ"ל צבא אוקראינה בפגישה עם רבה של קייב צילום: דוברות צבא אוקראינה

רמטכ"ל צבא אוקראינה ולרי זלוז'ני, המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה מאז יולי 2021 וחבר המועצה לביטחון לאומי והגנה של אוקראינה, פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לאחר שנפגש עם רבה של קייב הרב משה ראובן אסמן שלא עזב את אוקראינה גם בימים הכי קשים של המלחמה.

"היום היה לי הכבוד לפגוש ולברך את הרב משה ראובן אסמן במטה הכללי" כתב הרמטכ"ל אתמול (חמישי). "הוא קיבל אות על הסיוע ומילות תמיכה כנות למען אוקראינה ובכוחותיה המזוינים בהתנגדות לתוקפנות הרוסית" כתב הרמטכ"ל.

עוד כתב: "העמים שלנו יודעים מהו מאבק ההישרדות ומלחמה, זו אינה אלא מאבקו של העם האוקראיני על קיומו. ביום הזיכרון לטרגדיית באבי יאר, (לפני 81 שנה נרצחו עשרות אלפי יהודים בקייב) קשה עד כאב לדבר על הטבח במריופול, בוצ'ה, אירפין, איזיום וערים נוספות, מלחמה זו הראתה מי בצד הטוב ומי בצד של הרוע, הרבי משה ראובן אסמן אומר בבירור שכיום זו רוסיה הרעה שהיא מדינה פשיסטית, ודעתו המוסמכת נשקלת הרבה בעולם המודרני".

אני מאמין שבתנאים של שכונה כזו, אוקראינה צריכה להפוך, באנלוגיה לישראל, למדינה צבאית.

הרמטכ"ל ציין מינוי רב צבאי לחיילים היהודים. "את השיחה הקדשנו לדיון בסוגיות של מינוי רב צבאי ומתן צרכיהם הרוחניים של אנשי הצבא היהודים, אני מודה מאוד על הטיפול בחיילינו הפצועים בישראל ועל הסיוע ההומניטרי שניתן, חג שמח, שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה לחיילי צה"ל ולכל עם ישראל".

קייב הרב משה אסמן צבא אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד