י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באמצעות מסוק

ישראלי נפצע קשות בתאונה בירדן והועבר במבצע לילי

במבצע לילי משותף של רופאי המרכז הרפואי הדסה וצוותי מגן דוד אדום, הועבר אזרח ישראלי שנפצע באורח קשה במהלך טיול משפחתי בירדן, לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם

ישראלי נפצע קשות בתאונה בירדן והועבר במבצע לילי
מבצע להטסת פצוע עם ד״ר וואסים מג׳אהד צילום: דוברות הדסה ומד״א

ישראלי, בן 28, נפגע בתאונת דרכים קשה ואושפז בבית חולים בירדן. לאחר פניית משפחתו לשגרירות ישראל בירדן החל תיאום מהיר בין המוקד הארצי של מד"א עם קונסולית ישראל בירדן ולאור מצבו הקשה של הפצוע, החלו הכנות המבצע להעברתו לישראל במסוק של מגן דוד אדום, בליווי ד״ר וואסים מג׳אהד, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בהדסה עין כרם.

"במהלך הלילה הוזעקתי על ידי מנהל חדר המיון בהדסה עין כרם, ד"ר אחמד נעמה, על מנת לנהל וללוות מירדן להדסה את העברתו של פצוע תאונת דרכים אשר נפגע באורח קשה מאוד", מספר ד"ר מג'אהד. "הבירור שלנו העלה כי מדובר במטופל מאוד לא יציב, והתכוננו במהירות לקראת העברה רפואית מורכבת. תוך מספר דקות הייתי על המסוק של מד"א בדרך אליו, מלווה בפרמדיקים של מד״א חן ורמוס, רמי מילר וטייס המסוק צחי גילוץ".

עוד אמר: "נחתנו במעבר אלנבי, מתאר ד״ר מג׳אהד, ״מוכנים עם כל האמצעים הרפואיים וידענו כולנו שהחיים שלו בטיסה הזו בידיים שלנו. כאשר המטופל הגיע, התעדכנו במצבו מהרופאים מירדן שליוו את האמבולנס והעלנו אותו למסוק. אורח הפגיעה היה קשה מאוד, המדדים הרפואיים שלו לא היו תקינים והעידו כי מצבו אינו יציב כלל".

"עבדנו בזריזות ובשיתוף פעולה מדהים", מספר ד"ר מג'אהד. "הדסה ומד״א מכירים היטב את העבודה בשטח ומנוסים בטיפול בנפגעים מורכבים, נפגעי תאונות דרכים וטראומה. אחד האתגרים איתם התמודדנו היה הלחצים - לחץ האוויר הולך ויורד עם העלייה בגובה וכשהיינו עם המסוק באויר השגחנו על מצבו שבעתיים. אחת מהחבלות מהן סובל הפצוע היא פגיעה בריאות והלחצים המשתנים בהחלט עשויים להיות גורם מסכן".

 

"תוך כדי טיסה", מספר הד"ר "נתנו לו מנות דם ותרופות שונות ולאט לאט ראינו את רמת החמצן שלו משתפרת ושאר המדדים אף הם התחילו להתייצב. כשנחתנו במנחת המסוקים בהדסה עין כרם חיכה לנו צוות משולב שקיבל את המטופל במהירות להמשך טיפול ובדיקות ורק אז הרשנו לעצמנו לנשום. למרות החשש והסיכון הגבוה הצלחנו להביא אותו בשלום לטיפול רפואי בישראל, בשיתוף פעולה מקצועי ואיכותי בהחלט".

ירדן תאונת דרכים הדסה עין כרם מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד