כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ומי מועדף כראש ממשלה?

סקר מנדטים: הבחירות מובילות שוב למבוי סתום ולבחירות שישיות

כחודש ימים ליום הבחירות, סקר נוסף נוטע ייאוש בקרב הישראליים שכן לפיו שוב לא תהיה הכרעה וניקלע למבוי סתום ויתכן אף לבחירות שישיות, אם מי מהצדדים לא יתעשת, יפר את הבטחות הבחירות ויסיר את החרמות שלו לטובת אזרחי המדינה | כל הנתונים בסקר 'מעריב'

סקר מנדטים: הבחירות מובילות שוב למבוי סתום ולבחירות שישיות
הצבעה בבחירות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הסקר השבועי שמתפרסם היום (שישי) בעיתון 'מעריב', מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום, שוב לא היתה הכרעה ברורה, אם כי לגוש הממשלה הנוכחית ישנה ממשלה במידה ותישען על קולותיה של מפלגת חד"ש-תע"ל או תצרף אותה בפועל לממשלה.

מסקר מנדטים שערך מכון 'פאלנס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר, עולה כי 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה מסיים את הבחירות עם 31 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 24, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר עם 13, וכך גם 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13.

מפלגת ש"ס מדרדרת מהמפלגה השלישית בגודלה בכנסת הנוכחית, לחמישית בגדולה בסקר עם 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה ומקבלת 7, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שומרת על יציבות גם בסקר זה עם 6 מושבים.

מפלגות השמאל 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי ו'מרצ' בראשות זהבה גלאון משיגות 5 מושבים כל אחת. בתחתית על סף אחו החסימה נמצאות שתי המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ של מנסור עבאס עם 4 מושבים כל אחת מהן.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות בסקר 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.9%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - 1.6%, 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם 1%, 'המפלגה הכלכלית' בראשות ירון זליכה - 1% ו'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר עם 0.4%.

לפי הסקר גוש נתניהו משיג 59 מנדטים בלבד, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שכולל את רע"מ שמגיע ל-57 מנדטים, אך מסוגל להקים ממשלת 61 בתמיכת חד"ש-תע"ל של עודה וטיבי.

מי מתאים לכהן כראש ממשלה אם נתניהו לא ישיג 61?

כן נבדק בסקר 'מעריב', באם נתניהו לא יצליח להגיע ל־61 מנדטים התומכים בממשלה בראשותו, מי מבין השניים מתאים יותר להיות ראש ממשלה - בני גנץ או יאיר לפיד. במקרה כזה הציבור נוטה מעט יותר לראות את לפיד כמתאים: 35%, לעומת 27% הרואים את גנץ כמתאים. 38% לא יודעים.

בקרב תומכי נתניהו נוטים יותר לגנץ - 35% מהם לעומת 10% ללפיד, ואילו מתנגדי נתניהו ברובם רואים את לפיד כמתאים יותר - 68% לעומת 23% לגנץ.

בסקר השתתפו 1,433 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־28־29 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית: 2.6%.

סקר מנדטים סקר מעריב פאנלס פוליטיקס בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד