ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בדרך חזרה מאומן

בתור הארוך: בן 13 חש ברע ופונה לבית החולים

במהלך התור הארוך ליציאה מאוקראינה לפולין, חש נער בן 13 מאלעד שביקר באומן ברע ועבר התייבשות. לאחר שקבוצת ישראלים הבינה את מצבו הרע היא עזרה לו, ובעזרתה פונה הנער לבית החולים בפשמישל, שם חובר לאינפוזיה וניצל

בתור הארוך: בן 13 חש ברע ופונה לבית החולים
ההמונים באומן צילום: באדיבות הצלה אוקראינה

ר. ל. נער בן 13 שחגג בחודש שעבר בר מצווה, חש ברע במהלך שהותו בתור הארוך ביציאה מאוקראינה לפולין ופונה לבית החולים.

לאחר שהעבירה את החג בציון רבי נחמן מברסלב באומן, יחד עם למעלה מ-20 אלף מבקרים נוספים, החליטה משפחתו של הנער לצאת בהקדם מאומן כדי להימנע מצרות ומעומס גדול.

המשפחה יצאה מאומן זמן קצר לאחר צאת החג, וב-11 בבוקר שלמחרת, בוקר צום גדליה, הגיעה ללבוב לאחר נסיעה ארוכה. היא לא חיכתה הרבה זמן, וכמעט מיד המשיכה לעבר הגבול עם פולין, שהיה עמוס באנשים רבים שביקשו לצאת מאוקראינה.

התור התקדם בקצב איטי מאוד, והאוקראינים לא עשו את מיטב המאמצים כדי לסייע לתיירים ולתושבים לעבור את הגבול במהירות, ורק אחד מתוך שלושת מסלולי הבידוק היה פעיל. תושבי האיחוד האירופי יכלו לעבור במסלול מקוצר המיועד להם, אך משפחת הנער נאלצה לעמוד על הרגליים בשמש הקופחת לא פחות מכ-5 שעות.

במהלך הזמן הרב בו עמד בתור, החל הנער לחוש ברע. הוא התלונן על כאבי ראש, התקשה לשמור על ערנות, לא הצליח לעמוד על הרגליים לאורך זמן והקיא פעמים ספורות. בשל מצבו הרע הוא שבר את הצום הראשון שהוא מחויב בו מעת נכנס לעול מצוות.

במהלך התור ראתה קבוצת תיירים ישראלית את מצבו המחמיר של הנער, והסבירה כי הוא חייב עירוי במהירות. במהרה הגיע אמבולנס שפינה את הנער לעיר הפולנית פשמישל, הסמוכה לגבול פולין-אוקראינה. צוות בית החולים התייחס לנער בצורה טובה, והוא קיבל אינפוזיה. לאחר כ-3 שעות טיפול הוא השתחרר כשמצבו טוב, והמשפחה המשיכה בדרכה לקרקוב, משם טסה ארצה.

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה פולין אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד