כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דרמה בבית המלוכה

המלכה הדנית נישלה את נכדיה מהתארים המלכותיים

מרגרטה השניה מלכת דנמרק, עוררה סערה גדולה בארצה, לאחר שנישלה ארבעה מנכדיה מהתארים המלכותיים שלהם, ולאחר שכונו עד כה 'נסיכים', הם לא יורשו עוד להשתמש בתואר הזה, ויוכלו לעשות שימוש לכל היותר בתואר 'רוזן'. ארבעת הנכדים שנושלו מהנסיכות הם בניו של בנה הצעיר של המלכה, הנסיך יואכים

המלכה הדנית נישלה את נכדיה מהתארים המלכותיים
משמר המלוכה של דנמרק צילום: Pixabay

בהודעה רשמית שפרסם הארמון בדנמרק, נאמר כי החל מתחילת השנה הלועזית הבאה, לא יורשו צאצאיו של הוד מלכותו הנסיך יואכים להשתמש בתואר המלכותי נסיך, וישוחררו מכל החובות המוטלות על חברי בית המלוכה. עוד קבעה המלכה, שגם בניו של בנה יורש העצר, הוד מלכותו הנסיך פרדריק, יצטרכו להתרגל לרעיון.

לעת עתה הם יוכלו להנות מהשימוש בתואר 'נסיך', אבל כשיגיעו לבגרות יהא עליהם לוותר על התואר. רק בנו הבכור של פרדריק, הוד מלכותו הנסיך כריסטיאן, יישאר נסיך גם בבגרותו, וזאת משום שהוא צפוי להיות יורש העצר בעת שימלוך אביו, ובהמשך גם לשבת בעצמו על כס המלוכה.

בנה של המלכה, יואכים, זעם על החלטתה ואף התבטא בפומבי בענין העוול החמור שנגרם לילדיו. המלכה עצמה הגיבה לשאלות עיתונאים והסבירה שכל השיקולים נלקחו בחשבון וכי ההחלטה התקבלה לאחר שהגיעה למסקנה כי זו היא טובתם של נכדיה.

בהסבר שפרסם הארמון נאמר שהתואר 'נסיך' מכביד מאוד על חברי בית המלוכה ומונע מהם לחיות כאנשים רגילים. לפי ההסבר, עתיד בית המלוכה תלוי בכך שהוא יהיה יציב ולא יסבול מעודף כח אדם, ולכן רק מי שנדרשים לבית המלוכה כדי לשאת את העול המלכותי ולמלא את החובות של בית המלוכה כלפי העם יישארו חברים בו, ואילו צאצאיה האחרים של המלכה, יצטרכו לוותר על התואר ולהיערך לחיי אזרחות רגילים.

מרגרטה השניה בת ה-82 הפכה למלכה הוותיקה ביותר באירופה, לאחר מותה של אליזבת' השניה מלכת הממלכה המאוחדת. היא מולכת כבר 50 שנה במדינה, מאז מות אביה, המלך פרדריק התשיעי.

דנמרק מלכה נסיכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד