כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במחנה הממלכתי תוקפים

מחטף בחירות: מיכאלי הודיעה: הרכבת תפעל בשבת

סערה פוליטית הערב סביב החלטתה של שרת התחבורה מיכאלי כי הרכבת הקלה בגוש דן תפעל גם בשבתות וחגים רח"ל. בגוש הימין תוקפים ולא רק. גם ב'מחנה הממלכתי' יש מי שתוקף את הפרת הסטטוס קוו

מחטף בחירות: מיכאלי הודיעה: הרכבת תפעל בשבת
הרכבת הקלה בגוש דן צילום: באדיבות המצלם

במסגרת קמפיין הבחירות, הודיעה הערב (מוצאי שבת) שרת התחבורה מרב מיכאלי כי הרכבת הקלה בגוש דן שתחל לפעול בקרוב תפעל גם במהלך שבתות וחגים. ההחלטה מתקבלת בתקופת בחירות ובעקבות כך נמתחת ביקורת על ההחלטה גם ממחנה השמאל.

מיכאלי הודיעה כי היא קיבלה את האישור הנדרש מחברת נת"ע על הפעלת הרכבת הקלה של גוש דן בשבתות החל מבעוד שנה, השרה משיבה לביקורתֶ כי מדובר במחטף ואומרת: "ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה", כך בראיון הערב.

ההחלטה מתקבלת חודש לבחירות והיא קשורה גם לקמפיין הבחירות, מיכאלי טוענת כי העיכוב עד כה נבע בשל ווטו של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ולדבריה: "עד היום רציתי לשמור על הקואליציה ואכן שמרתי על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה", כשהיא מאתגרת את הליכוד וקובעת כי "אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת".

בגוש הימין תקפו את ההחלטה בטענה כי היא פוליטית כדי להתחזק בבחירות, תוך התחייבות לתקן את ההחלטה. באופן מפתיע גם איש ׳המחנה הממלכתי׳ מתן כהנא תקף את ההחלטה, ואמר: "הסטטוס קוו הוא ממש לא קדוש אבל את ענייני דת ומדינה אסור לקדם במחטפים אלא רק בהסכמות רחבות. אסור לתת לגורמים קיצוניים משני הצדדים לנהל את בסיס ההסכמות הלאומיות".

מרב מיכאלי הרכבת הקלה בגוש דן בחירות לכנסת ה-25 תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד