כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשמאל תקפו

החשש מקלון: דרעי במסר לבג"צ "נבטל את עילת הסבירות"

אם ישיג הימין 61 ומעלה בוודאי יבקש אריה דרעי לשוב ולכהן כשר, אולם אז הוא צפוי להיקלע לסבך משפטי, כאשר ארגוני שמאל יגישו עתירה לבג"ץ נגד המינוי. דרעי נערך לכך ומעביר הערב מסר לבג"ץ כי יחוקק פסקת התגברות | בשמאל תוקפים: "אריה דרעי למד את שיטת נתניהו, אם מערכת המשפט לא פוסקת לטובתך - תהלך אימים ותחריב אותה עם D9"

החשש מקלון: דרעי במסר לבג"צ "נבטל את עילת הסבירות"
שלט בחירות, נתניהו ודרעי צילום: David Cohen/Flash90

באם יבקש אריה דרעי להתמנות לתפקיד שר, תוגש בוודאי עתירה לבג"צ שתבקש להטיל על יו"ר ש"ס אריה דרעי קלון שימנע ממנו לכהן כשר, זאת בשל הרשאה בעבירות מס קלות במסגרת עסקת טיעון לפני כמה חודשים, במסגרתה פרש מהכנסת כדי לייתר את שאלת הקלון.

עם חזרתו לשולחן הממשלה שופטי בג"צ ידונו האם יש להטיל קלון על העבירות בהן דרעי הורשע, בעוד מדובר כאמור בעבירות קלות שהחוק לא קובע בהן קלון, החשש הוא ששופטי בית המשפט יטענו ל'עילת הסבירות' שתמנע מדרעי לכהן כשר.

דרעי נערך לדיון בבג"צ כשעדיין לא ברור אם תוקם ממשלה ומעביר מסר תקיף לשופטים, כי באם תוטל עליו קלון יעשו שינויים בחקיקה שתאפשר לו לעקוף את החלטת בית המשפט העליון ולכהן כשר, בין הייתר על ידי חקיקת פסקת ההתגברות וביטול 'עילת הסבירות'.

"עם כל הכבוד יש חוק בישראל, החוק אומר שאני יכול לכהן כשר", אמר הערב (מוצאי שבת) דרעי בראיון ל'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12', "זה שבית המשפט העליון עושה פלפולציה ומשתמש במבחן הסבירות - לא יהיה יותר מבחני הסבירות. אנחנו נתקן את הדבר הזה".

דרעי התחייב כי אם תוקם ממשלת ימין בראשות נתניהו "נעשה את פסקת ההתגברות ונבטל את מבחן (עילת) הסבירות". בדבריו טען, "בית המשפט צריך לשפוט על פי החוק ולא לפי הערכיות או הסבירות".

שר המשפטים גדעון סער מיהר לתקוף את דרעי, ואמר: "גם אריה דרעי מבהיר הערב - למי שעוד היה לו ספק - שעל הפרק לא תיקון מערכת המשפט, אלא החרבתה. 61 לגוש מפלגות נתניהו יהיו בישראל שינוי המשטר ופירוק כל האיזונים והבלמים".

גם ב'יש עתיד' תקפו: "אריה דרעי למד את שיטת נתניהו, אם מערכת המשפט לא פוסקת לטובתך - תהלך אימים ותחריב אותה עם D9. על אף הנסיון של נתניהו, בן גביר, דרעי ושות׳ להיראות מתונים, הם לא מצליחים להסתיר את האמת לשיטתם המסוכנת - מה שווה מערכת או מנגנון במדינה אם הם לא שולטים בו?!".

פסקת התגברות קלון מינוי שרים בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד