כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סערה בארה"ב

על ישראלים ותומכיהם נאסר לנאום באוניברסיטאות בולטות

סערה בקרב אוניברסיטאות בולטות בארה"ב: תשעה ארגוני סטודנטים אימצו תקנה של ארגון "סטודנטים למשפטים למען צדק לפלסטין", לפיה ייאסר על ישראלים ופרו-ישראלים לנאום באירועים. אגודת הסטודנטים היהודים בברקלי: "משתיקים את קולות היהודים"

על ישראלים ותומכיהם נאסר לנאום באוניברסיטאות בולטות
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

תשעה ארגוני סטודנטים אימצו תקנה של הארגון "סטודנטים למשפטים למען צדק לפלסטין", האוסרת על ישראלים ופרו-ישראלים לנאום באירועים. הארגון נימק את תקנתו, וכתב כי: "ההחלטה נועדה להבטיח את הביטחון והרווחה של הסטודנטים הפלסטינים".

עוד טען הארגון כי: "ישראל היא מדינת אפרטהייד, מה שמחייב אותנו לפעול. תמיכה בשחרור פלסטין אין משמעותה התנגדות ליהודים או לדת היהודית". תקנה זו התקבלה בין היתר בפקולטה למשפטים באונברסיטת ברקלי, אחת מן האוניברסיטאות הנחשבות בארה"ב.

התקנה וקבלתה באוניברסיטאות השונות עוררה סערה גדולה, וביתר שאת בקרב יהודי האוניברסיטאות. דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ברקלי ארווין חמרינסקי, יהודי בעצמו, ציין כי התקנה החדשה שהתקבלה תמנע ממנו עצמו לנאום, מאחר והוא: "תומך בזכותה של ישראל להתקיים, אף שאני מגנה לעתים את המדיניות שלה", כדבריו.

ארגוני סטודנטים יהודיים הביעו דאגה מכך שהתקנה החדשה עלולה לחזק את האנטישמיות. ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת ברקלי פרסם הודעה לפיה הוא: "נעצב ומודאג שארגונים ישתיקו את הקולות היהודיים בקמפוס. סטודנטים יכולים לתמוך בפלסטינים ולבקר את מדיניות ישראל, מבלי להתנגד לזכותה של ישראל להתקיים ולתקוף את זהותם של סטודנטים אחרים".

אנטישמיות בארה"ב פלסטינים ארגונים יהודים אוניברסיטאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד