כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סקר חדש 30 יום לבחירות

צרות למפלגות הערביות: לפחות 50% לא ייצאו להצביע

חודש לבחירות לכנסת והמפלגות הערביות ברוב הסקרים נמצאות סביב הארבעה מנדטים. התשובה לכך מתבטאת גם בסקרי דעת קהל שנערכים בתוככי המגזר המעידים על צפי לאחוז הצבעה נמוך בעקבות חוסר אמון בנציגים וייאוש מהמצב

צרות למפלגות הערביות: לפחות 50% לא ייצאו להצביע
קלפי במגזר הערבי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בבחירות הללו כלל הפרשנים הפוליטיים מסכימים כי תוצאות הבחירות תלויות ועומדות באחוזי ההצבעה במגזר הערבי, אולם מסקר לסקר בין אם פנימי בתוך המגזר ובין אם כללי, עולה כי המצביע הערבי הולך ומאבד אמון בנציגיו בכנסת או בעצם לא רואה בהם כמי שמייצגים אותו ואת האינטרסים שלו, או שמא כבר לא רואה בהצבעתו גורם משפיע לשינוי כלשהו, שכן המפלגות לרוב נשארות באופוזיציה ולא מסוגלות כמעט להניע תהליכים לטובת המגזר.

כך עולה גם מסקר שפורסם אמש באתר החדשות למגזר הערבי 'אלחמרא', כי 50.8% מבעלי זכות הבחירה במגזר הערבי מגיל 18 ומעלה לא ייצאו לקלפיות להצביע היות ואין להם אמון באף נציג ערבי שמתמודד לכנסת.

לפי הסקר, 56.7% ממצביעי רע"מ אמרו כי הסיבה היא חוסר אמון של הבוחר הערבי בנציגיו בכנסת, בעוד ש-38% ממצביעיו של מנסור עבאס אמרו כי הסיבה לכך נובעת מחוסר אמון של האזרח הערבי בהבטחות של ממשלה כלשהי.

52.3% ממצביעי חד"ש-תע"ל שבהנהגת איימן עודה ואחמד טיבי הסבירו את אי ההצבעה שלהם כ"ייאוש ואדישות מהבטחות ממשלתיות", בעוד ש-21% ממצביעי המפלגה אמרו כי הירידה באחוז ההצבעה נובעת מ"אכזבה מההנהגה".

עוד עולה מהסקר כי 47.6% ממצביעי מפלגת בל"ד שבינתיים נפסלה בוועדת הבחירות מלהתמודד לכנסת כי אי ההצבעה שלהם נובעת מ"אכזבה מההנהגה", בעוד ש-31.9% מהם ייחסו את הסיבות לכך ל"ייאוש ואדישות מהבטחות הממשלה".

1,896 משתתפי הסקר מעל גיל 18 נשאלו גם כן, מהי לדעתם הסיבה האמתית להתפרקותה של 'הרשימה המשותפת', ובכן 59.5% סבורים כי הסיבה האמיתית נובעת מפערים בסידור התפקידים ברשימה, בעוד ש-42% סבורים שהסיבה האמיתית היא שחד"ש-תע"ל רצו להיפרד מהקבוצה וחיפשו תירוץ לעשות זאת.

יצוין כי בסקר שפורסם אמש ב'כאן 11' קיבלו רע"מ וחד"ש תע"ל רק 4 מנדטים כל אחת, על סף אחוז החסימה. בעוד מפלגת בל"ד שכאמור נפסלה ותולה תקוותיה בבג"ץ שאולי יהפוך את ההחלטה קיבלה 1.6% מסך קולות הנשאלים בסקר. 

המגזר הערבי הרשימה הערבית המשותפת מפלגת רע"מ סיעת בל"ד בחירות לכנסת ה-25 סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד