כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סלח לנו מחל לנו

תכונה רבה במגזר החרדי: הגר"ש שטיינמן יקיים מעמד להסרת קפידות על ציון החזו"א

המעמד הנורא של בקשת מחילה וסליחה ייערך על פי הוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, שהכריע כי התיקון לכל אותם אנשים שפגעו באנשים אך לא מצליחים לאתר אותם ולבקש את סליחתם הוא לקיים מעמד בקשת סליחה, מחילה וכפרה

תכונה רבה במגזר החרדי: הגר"ש שטיינמן יקיים מעמד להסרת קפידות על ציון החזו"א
המעמד הנורא צילום: דוד זר

תכונה רבה שוררת בקרב ציבור בני התורה לקראת המעמד שייערך בערב יום כיפור על ציונו הקדוש של מרנא החזון איש זצוק"ל, בראשות מרן חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי שרגא שטיינמן, בו יתפללו המוני לומדי רשת הכוללים 'רינה של תורה' למען אלה המבקשים להסיר 'קפידות' שנגרמו כתוצאה מעבירות שבין אדם לחבירו.

לחצו כאן ומסרו שמות למעמד הנורא>>>

המעמד הנורא של בקשת מחילה וסליחה ייערך על פי הוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, שהכריע כי התיקון לכל אותם אנשים שפגעו באנשים אך לא מצליחים לאתר אותם ולבקש את סליחתם, או כאלה שיש להם ספק שפגעו באנשים וזקוקים לישועה – הוא לקיים מעמד בקשת סליחה, מחילה וכפרה.

הסוגיה הועלתה על שולחנו של מרן שר התורה זצ"ל לפני מספר שנים, כאשר ראשי 'רינה של תורה' עלו למעונו ושטחו בפניו את כל אותם מקרים של אנשים הזקוקים לישועה, וחוששים ש'קפידה' של אנשים שנפגעו מהם, בכוונה או שלא בכוונה, מעכבת את הישועה, לאור מה שכתוב במשנה: "עבירות שבין אדם לחבירו, אין יום הכיפורים מכפר, עד שירצה את חבירו".

הגר"ח התייחס לעניין בכובד ראש, שכן מדובר באנשים שהיו רוצים לפייס את הנפגעים, לו הדבר היה מתאפשר. באותו מעמד, שר התורה הכריע בעניין וחקק זאת עם נייר ועט: "הנה עניין קפידת בין אדם לחבירו הוא מן החמורות שאחז"ל (יומא) 'אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חבירו', והרבה פעמים הוא סיבה לעכב תפילתו של אדם וטובתו שיש עליו קטרוג מצער ובושת חבירו שלא פייסו". בהמשך כתב: "ע"כ יש לחזק מה שעושים 'רנה של תורה' לקיים מעמד בקשת מחילה וכפרה לאותם הזקוקים לישועה ובעז"ה תקובל תפילתם ויזכו לישועה בזיווגים הגונים, בזש"ק, בפרנסה ובכל הנצרך".

בימים האחרונים פנו רבים למוקד של 'רינה של תורה' וביקשו שיזכירו את שמם במעמד שיתקיים לאחר כמה שעות של לימוד ברציפות ותענית דיבור של לומדי רשת הכוללים, בהוראת מרן שר התורה זצ"ל, וכפי שמרן ראש ישיבת 'אורחות תורה' הגאון רבי שרגא שטיינמן ציין במכתבו: "בזמנו נשאל מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל אם ראוי שלומדי רשת הכוללים 'רינה של תורה' אחרי כמה שעות של לימוד ברציפות בתענ"ד יתפללו על התורמים לכוללים שה' יגרום שימחלו להם על הקפידות וכדברי הגר"א וחובת הלבבות 'להתפלל שיכניס לנפגע רצון ואהבה עד שימחול'".

לחצו כאן ומסרו שמות למעמד הנורא>>>

רינה של תורה קפידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד