כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ללא דיון או משאל עם"

עימות בין נתניהו ללפיד: "נכנע לחיזבאללה ומוסר שטחים לאויב"

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו תוקף את ההסכם המתגבש עם לבנון ואומר כי "ללפיד אין מנדט למסור שטחים ריבוניים של ישראל, הוא נכנע לאיומי הטרור של חיזבאללה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם" | לפיד השיב: 10 שנים נכשלת, תפסיק לפגוע באינטרס של ישראל

עימות בין נתניהו ללפיד: "נכנע לחיזבאללה ומוסר שטחים לאויב"
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תוקף את ההסכם המתגבש עם לבנון על סוגיית הגבול הימי וטוען כי מדובר ב'כניעה מוחלטת', בנוסף תקף את לפיד על כך שמקדם את ההסכם תוך כדי ממשלת המעבר בלי מנדט ציבורי וללא משאל עם: ״יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל" אמר נתניהו.

נתניהו תוקף את לפיד וטוען כי "הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו. אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו. ב-1 בנובמבר נחזיר לישראל הנהגה חזקה, הנהגה מנוסה, שתשמור על הביטחון של כולנו".

לפיד לא נשאר חייב והשיב לנתניהו בטוויטר: "נתניהו, 10 שנים נכשלת בניסיון להביא את ההסכם הזה, לפחות אל תפגע באינטרסים הבטחוניים של ישראל ותסייע לחיזבאללה בהודעות חסרות אחריות".

כזכור, לפני זמן קצר פרסם ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה פרטים על הצעת המתווך האמריקני לגבי הסכם הגז בין ישראל ללבנון וממנו עולה כי ההצעה של הוכשטיין כוללת את קו 23 ושדה הגז קאנא בשליטת לבנון. החברה הצרפתית טוטאל אנרג'י תחל לקדוח בצד הלבנוני מיד אחרי החתימה. אך אין משמעות ההסכם הכרה של לבנון בישראל והוא הסכם עקיף. ההסכם לא נוגע לגבול היבשתי. כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, לפי הפרטים האלה, המשמעות היא שלבנון תקבל את כל שטח המחלוקת המקורי 860 קמ"ר, פלוס חלק שחורג משטח המחלוקת ונמצא בשדה קאנא (קו 23 פלוס). רק כדי לסבר את האוזן לפני בערך עשור הדיפלומט האמריקני פרדריק הוף הציע ששטח המחלוקת (860 קמ"ר) יחולק %55 -45% לטובת הלבנונים שסירבו ועכשיו קיבלו את כל השטח.

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס להסכם עם לבנון בפתח ישיבת הממשלה: "במהלך סוף השבוע התקבלה בלבנון ובישראל הצעת המתווך האמריקאי להסכם על הגבול הימי בין שתי המדינות". לדברי ראש הממשלה "אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים, כך שאי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל כפי שדרשנו מהיום הראשון ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים מדיניים של ישראל, וגם על האינטרסים הכלכליים שלנו".

עוד אמר לפיד: "יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו - שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית, ביטחון הצפון יחוזק, אסדת כריש תפעל ותפיק גז, הכסף ייכנס לקופת המדינה והעצמאות האנרגטית שלנו מובטחת. זוהי עסקה שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית".

"אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני נוסף, שממנו נקבל כמובן את התמלוגים המגיעים לנו. מאגר כזה יחליש את התלות הלבנונית באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות אזורית. הצעת המתווך נמצאת עכשיו בבדיקה משפטית. לאחר שהבדיקה תסתיים נביא את ההחלטה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, לדיון ולאישור".

גבול לבנון הסכם פשרה יאיר לפיד בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד