כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדמי ימיו

רופא השיניים הנודע ובעל החסד הלך לעולמו

רופא שיניים מוכר ובעל חסד ומתנדב הצלה הלך לעולמו ביום שבת בגיל 63 בניו יורק. ד"ר אליעזר קראוס היה דמות אהובה בקהילתו וסייע מתחת לרדאר למאות אנשים ללא כל פרסום. הרופא ויתר לרבים שהיו במצוקה כלכלית על תשלום

רופא השיניים הנודע ובעל החסד הלך לעולמו
דוקטור קראוס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ד"ר שמואל אליעזר (סטיבן) הכהן קראוס ז"ל, רופא שיניים אגדי לילדים מפייב טאונס ניו יורק, ובעל חסד אדיר, הלך לעולמו בגיל 63. ד"ר קראוס היה דמות אהובה בקהילתו וסייע מתחת לרדאר למאות אנשים ללא כל הערכה לעצמו וללא כל פרסום.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי המנוח טיפל ללא תמורה כספית במשפחות קשות יום. מספר בלתי ידוע של אנשים שהיו ללא אמצעים לשלם קיבלו טיפולים חינם לילדיהם.

ד"ר קראוס היה ידוע בכל הקהילות היהודיות כרופא השיניים לילדים הטוב במדינה. מטופלים הגיעו אליו מלייקווד וממונסי. הוא תואר כחביב, רחום ובעל יכולת לטפל בכאבים לילדים ללא סבל או כאב בזמן הטיפול. הוא היה פותח את משרדו לעתים קרובות בשעות מאוחרות בלילה. הוא אף היה מתקשר באופן אישי למטופלים או להוריהם לאחר הליך כדי לוודא שהכול מתנהל כשורה.

בנוסף להיותו רופא שיניים בעל שם, ד"ר קראוס שימש כפרמדיק בסניף הצלה של פאר ראקוויי ניו יורק במשך למעלה משני עשורים, והיה בעל צדקה אדיר שנתינתו לא ידעה גבולות. "אם מישהו היה צריך עזרה, הוא תמיד היה שם", אמר חבר בקהילה.

ד"ר קראוס התקשר לארגון הצלה בשבת כדי שיפנו אותו לבית החולים לאחר שלא חש בטוב. הוא עבר דום לב ונפטר בדרך לבית חולים, הקהילה שלו, חבריו ובני משפחתו המומים ושבורים.

יהי זכרו ברוך

ארה''ב רופא שיניים ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד