ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יוזמה ייחודית

אל תפספסו: הסוכה המיוחדת בצמוד לרחבת הכותל המערבי

חול המועד בירושלים? אל תפספסו את הסוכה המיוחדת בצמוד לרחבת הכותל המערבי. היוזמה הייחודית להרחבת גבולות הקדושה יצאה לדרך זה מכבר, וכעת נקבעת לה מסורת חדשה • 'היכל התורה הכותל המערבי', הפעיל בכל השנה ב'ליל שישי' ובלילות 'בין הזמנים' – מרחיב את פעילותו גם לימי 'חול המועד' • במקום סוכה מיוחדת עם כיבוד עשיר לרווחת קהל הלומדים

אל תפספסו: הסוכה המיוחדת בצמוד לרחבת הכותל המערבי
ההיכל בכותל צילום: באדיבות המצלם

סוגיית השליטה בהר הקודש בירושלים מעוררת בשנים האחרונות מאבק רווי אמוציות. הרפורמים מרשיעי הברית מנסים לנעוץ את טלפיהם בחומות ירושלים, ולעקור כל סממן של קדושה מרחבת הכותל המערבי, אבל אל מול כל כוחות האופל עתירי הממון ורבי הכח, קמה לה יוזמה הולכת ומתרחבת, במטרה להביא לכך שרחבת הכותל תיהפך בסייעתא דשמיא בקרוב מאוד לבית מדרש שוקק חיים והומה מקול תורה.

לחצו כאן כדי לסייע ל'היכל התורה – הכותל המערבי'>>>

'היכל התורה – הכותל המערבי' ממוקם בבית המדרש 'צילו של היכל' השוכן בבניין ישיבת 'פורת יוסף', הצמוד לרחבת הכותל. במקום בית מדרש מרווח עם ספרייה תורנית עשירה וגדולה במיוחד, עם גמרות מבוארות, ספרי הראשונים והאחרונים, עמדות להכנת קפה ותה, כיבוד קל, וכל מה שצריך כדי לאפשר לימוד רצוף לאורך שעות.

תחילה התמקדה הפעילות רק ב'ליל שישי', אבל מהר מאוד היא החלה להתרחב. בימי בין הזמנים הורחבה הפעילות לכל לילות 'בין הזמנים' כשבחורי ישיבות ואברכי כוללים פוקדים בהמוניהם את הכותל המערבי, יחד עם יהודים עמלים לפרנסתם הקובעים עיתים לתורה.

אם עד לא מכבר היו באים רבים אל הכותל, אומרים כמה פרקי תהילים, מנשקים את האבנים הקדושות ושבים לאחוריהם, עכשיו הפך הכותל למקום שהם שוהים לצדו, פותחים גמרא וצוללים אל ים התלמוד במתיקות נפלאה לאורך שעות. 'ליל שישי בכותל', הפך שם קוד ללימוד אינטנסיבי וממושך עם חברותא, או בלי, בבית המדרש השוכן ממש בצמוד לרחבת הכותל.
כעת מתרחבת הפעילות גם לימי 'חול המועד', ולא רק בשעות הלילה אלא במשך כל שעות היממה. לכבוד חול המועד סוכות גם הוקמה בסמוך סוכה מיוחדת, בה יוגש כיבוד עשיר ללומדי התורה שבאו במיוחד כדי לעשות נחת רוח לשכינה הקדושה ולהתייגע בלימוד התורה בצמוד למקום שממנו לא זזה השכינה מאז ימות עולם.

מארגני היוזמה מזמינים את הציבור להגיע בהמוניו, ולגדוש את 'היכל התורה – הכותל המערבי', כמו גם את הסוכה שתועמד לרווחת הלומדים. כמו כן קוראים המארגנים לציבור הרחב להושיט יד ולסייע ליוזמה החשובה בתרומה כספית, איש כפי יכולתו, כדי לדחוק מרחבת הכותל את רגליהם של מרשיעי הברית החפצים לטמא את השריד האחרון שנותר מבית מקדשנו, ולהאיר את רחבת הכותל באור התורה הקדושה עד שילמדו תועים בינה, ויטו שכם אחד לעבוד את אבינו שבשמים.

לחצו כאן כדי לסייע ל'היכל התורה – הכותל המערבי'>>>


הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד