ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
'לא להרים את הראש' | תיעוד

גל הטרור נמשך: פיגוע ירי לעבר מפגינים בשומרון, חייל נפצע קל

הפיגוע אירע במהלך הפגנה על רקע גל הפיגועים, בה השתתף ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן | אזרח ישראלי נפצע באורח קל

ארכיון
ארכיון צילום: עדו זאבי

מחבלים פתחו הערב (ראשון) בירי לעבר תושבים שהפגינו בכיכר החטיבה המרחבית שומרון סמוך לאיתמר, על רקע גל הפיגועים בתקופה האחרונה. בין הנוכחים במקום בזמן הירי, גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. כתוצאה מהירי נפגע חייל צה"ל באורח קל ופונה לבית החולים.

במהלך הפיגוע תועד ראש המועצה שולף אקדח תוך שאזרחים במקום צועקים: "לשכב, לא להרים את הראש". מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה ירי לעבר אזרחים ולוחמים בסמוך לשכם". לפי צה"ל, "לוחמים השיבו אש לעבר מקור הירי. הכוחות סורקים כעת אחר חשודים במרחב. כתוצאה מהירי נפצע באורח קל לוחם שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה בפרטים".

בהפגנה השתתפו מאות בני אדם שדרשו להחזיר את הביטחון. ניצולי פיגוע הירי הבוקר בשומרון אמרו הגומל. שמעון, נהג המונית שנפצע: "יכלו להיות כאן עכשיו 6 יתומים. עד מתי? שר הבטחון מפקיר את הבטחון שלנו ושל כל ישראלי".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור מבית הרשות הפלסטינית הטרוריסטית, והממשלה שלנו, במקום להילחם בטרור, להחרים את הנשקים, להחזיר את המחסומים, שולחת טוקבקים כאחרון הפנסיונרים במדינת ישראל".

"אנחנו הגענו לכאן ואנחנו אומרים לממשלה בצורה ברור- אתם נכשלים, אתם מפקירים את כל תושבי מדינת ישראל, אנחנו דורשים מבצע חומת מגן 2 עכשיו! לפני שבועיים זה היה בתל אביב, הבוקר זה היה בשומרון ומחר בכל מקום במדינת ישראל, הממשלה הזאת, מטעמים פוליטיים ברורים, לא אוספת את הנשקים, לא יוצאת למבצע כנגד הרשות הפלסטינית שמארגנת את זה בדיוק כמו החמאס, ולא פועלת כנגד המסיתים ששמחים אחרי פיגועים".

 

פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד