כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
וכך היה עושה

צפו: מצגת מפעימה הממחישה את הכמיהה היהודית לבניין בית המקדש

השנה גם הילדים שלכם יתפללו ברגש לבניין בית המקדש! קבלו במתנה מ'למדם' את הסדרה של עבודת כהן גדול ביום הכיפורים

צפו: מצגת מפעימה הממחישה את הכמיהה היהודית לבניין בית המקדש
הסבר על ביהמ"ק צילום: מתוך הסרטון

השחר עלה כברק, הצופה ענה "הן" כשנשאל אם האיר השחר בחברון, ומאותו רגע הכל נכנס להילוך גבוה- הכוהנים פרשו מסך בוץ והכהן הגדול מאחיו טבל ולבש בגדי זהב להתחיל כבעבודה.

לחצו כאן וקבלו את הסדרה במתנה>>

אף שבאותה שנה יום הכיפורים אינו חל בשבת, ולכן הוקרבו מעט פחות קרבנות עדיין הקרבת כל הקרבנות על ידי כהן אחד, הכהן הגדול, במקום 6 כהנים להקרבת כבש או 13 לפר - היא עבודה שכוללת הליכה מתונה, עקב בצד אגודל, לאורך 100 אמות בכל פעם - ממקום השחיטה עד המזבח. ובחישוב פשוט:  יותר מ-12 קילומטרים בסך הכל לאורך היום!

ובכמה זמן               

לא הרבה.

מעלות השחר עד לפני השקיעה יש לנו פחות מ-12 שעות, מתוכן 5 שעות שבהן מחכה הכהן הגדול מאז שהשעיר המשתלח לעזאזל יצא מבית המקדש עד שכנראה יושלך מהצוק. לאחר שננכה את הזמן של חמש הטבילות, עשרת קידושי ידיים ורגליים, זמן ההזאות, הקטורת, הנסכים - כשעתיים בסך הכל - חשבתם פעם מהי המשמעות המעשית של עבודת הקרבנות בבית המקדש

בתפילת יום הכיפורים הפייטן מתאר במילים קצביות שכמו רצות מפה לשם, ומתרוצצות בבהילות כמעט - ואף פעם לא הבנתי למה. למה 'רץ' ולמה 'עש'? מדוע הכהן "רגליו הריץ וצג חוץ לבודלת" למה "קח מאכלת" ולא "ל-קח את המאכלת" מדוע השימוש ב"יז על פרוכת" למה לא יזה?

התשובה היא הקצב, הקצב!

 הריצה הממהרת, הזריזות הזו, הברק האדום שחלף מיד ליד אצל הממרסים ובמזרק לאורך השורה עד המזבח ששם בוצעו ההזאות – השחר הבריק ומאז הכל טס...

אתה שומע את הרחש של הסדין הנפרש כשהכהן פשט ועט זהבים, את טיפוף הרגלים היחפות על הרצפה החשופה כששורה של כהנים מתייצבת להעביר את המזרק מיד ליד כמו ברק שחוצה את הרחבה - - -   החזן מנגן את סיומי הקטעים בפיוט, ואני מגלה שלא הספקתי להגיד הכל, ואז המלמול שלי מצטרף לצפיפות הזו של "להספיק מהר" והחוויה כולה דוחקת – האם גם ביום כיפור אנחנו קצרים בזמן, גם בבית המקדש? 

הלוואי שנזכה לראות את חוט השני מלבין כבר השנה.

בינתיים נוכל להתחבר ולהבין את עבודת הכהן הגדול ביום הכיפורים בסט שיעורים מצולמים במתנה מ"למדם

הרשמו, ותנו לילדים שלכם, וגם לעצמכם, להתחבר.

להתפלל מכל הלב – וגם להרגיש - 'ונשלמה פרים שפתינו'.

אחרי צפייה בהסברים המרתקים על עבודת הקרבנות שנעשתה בבית המקדש נתפלל כולנו ביתר שאת וגעגועים ביום הכיפורים "השב שכינתך לציון עירך וסדר העבודה לירושלים – ושם נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות".

לחצו כאן וקבלו במתנה את סט השיעורים של עבודת כהן גדול מ"למדם". חשוב לזכור: השיעורים יגיעו רק למחשב הביתי ולא לטלפון. לאחר הורדת התוכנה וההרשאה להפעיל את התוכנה, תקבלו  סמליל - "אייקון" של 'למדם'  בשורת המשימות. פתחו – בחרו ילד / ילדה, והורידו את השיעורים למחשב. הורדת השיעורים אורכת זמן, אפילו שעה – תלוי ברוחב פס הרשת שלכם, ואז - השיעורים אצלכם! מערכת "למדם" עובדת ללא חיבור לאינטרנט בזמן הלימוד של הילדים ומאפשרת לכם לימוד טהור שמותאם בדיוק לילדים שלכם.

לחצו כאן וקבלו את הסדרה במתנה>>

בית המקדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד