כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מי צריך גרפיקאים

צפו: הבינה המלאכותית שתיצור סרטון מכל מה שתאמרו לה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, חשף בסוף השבוע מערכת חדשה ומבוססת בינה מלאכותית בשם Make-A-Video | המערכת הופכת טקסטים לקטעי וידאו קצרים וייחודיים | על הפיתוח חתומים גם ארבעה חוקרים ישראלים

צפו: הבינה המלאכותית שתיצור סרטון מכל מה שתאמרו לה
דובי שמצייר את עצמו - יצירת מחשב מופלאה צילום: מקור: מטא

חברת מטא (פייסבוק לשעבר) הציגה בסוף השבוע את Make-A-Video, מודל בינה מלאכותית שמאפשר ליצור סרטונים קצרים באיכות גבוהה על בסיס פקודות טקסטואליות, בשיטה שמזכירה את מחוללי התמונות שמציפים בתקופה האחרונה את הרשת.

המערכת החדשה של מטא היא תוצר של המחקר האחרון של חטיבת הבינה המלאכותית של החברה, Meta AI, והיא מתבססת על ההתקדמות האחרונה שלה בתחום הטכנולוגיה הגנרטיבית. על פי מטא, ל-Make-A-Video יש פוטנציאל אדיר בשוק, והיא מסוגלת לפתוח הזדמנויות חדשות ליצירת תוכן בידי יוצרים ואמנים מקצועיים.

Make-A-Video היא למעשה גרסה משופרת של Make-A-Scene - מחולל התמונות שמטא חשפה מוקדם יותר השנה, אך לא פתחה לשימוש ציבורי. Make-A-Video כאמור לוקח את כל העסק צעד אחד קדימה כשהוא משתמש בשכבת למידה בלתי-מפוקחת (Unsupervised Learning Layer) נוספת המסוגלת לנתח את התנועה במרחב הפיזי ולהשתמש בה על מנת להוסיף עומק ותנועה לתמונות רגילות. התוצאה - סרטונים קצרים באיכות גבוהה שנוצרו בהתבסס על טקסט בלבד.

מהדוגמאות שפרסמה מטא עם המאמר וההודעה על המודל החדש שלה, אפשר לומר שהמודל מציג יכולות מעניינות מאוד – בייחוד בהתחשב בעובדה שעד כה כל המתחרים עסקו אך ורק ביצירת מחוללי טקסט לתמונה בלבד. עם זאת, לפחות לפי העין האנושית שלנו, הסרטונים שהמודל יוצר הם די מקריפים. לפחות בשלב הזה, זה נראה רחוק מלהיות משהו שיכול להיות שימושי עבור מישהו – או להטעות מישהו ולגרום לו לחשוב שזה נוצר על ידי אדם.

בינה מלאכותית מטא מארק צוקרברג סרטון סרטונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד