כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לימין הנזקקים בקהילה

הרבי ממכנובקא בעלזא חתם שותפות עם תורמי קופת הקהל

האדמו"ר ממכנובקא בעלזא השתתף במעמד חתימת שטרות שותפות לתורמי 'קופת הקהל' דחסידי מכנובקא בעלזא. צפו בגלריה מהמעמד 

הרבי ממכנובקא בעלזא חתם שותפות עם תורמי קופת הקהל
מעמד לתורמי קופת הקהל מכנובקא בעלזא צילום: יהושע פרוכטר

פותחים שנה בחתימה טובה: במעמד מרגש ובלתי נשכח, התכנסו בכירי תומכי וידידי 'קופת הקהל' דחסידי 'מכנובקא בעלזא', למעמד 'דעם רבי'נס שותפים', במסגרתו נטלו על עצמם את העול והאחריות לדאוג למזון ומחיה עבור הילדים הנזקקים בקהילה, וחתמו שטר שותפות עם  האדמו"ר למען המטרה העילאית.

המעמד, שנערך באופן צנוע אך מרשים במוצאי צום גדליה, היה שיאו של מאמץ של גבאי 'קופת הקהל' דחסידי מכנובקא בעלזא להבטיח את המשך קיום קרן 'מזון ומחיה' לרווחת מאות הילדים הנצרכים בקרב החסידים, כאשר בעת האחרונה פנו לבכירי תומכי ונגידי החצר בבקשה לקחת חלק ושותפות אמת בפרויקט החשוב, שמבטיח מזון בסיסי לכל ילד.

בסייעתא דשמיא, ההיענות הייתה מרשימה מאוד, ולמעלה משלושים ידידים נכבדים נטלו חלק ונחלה במעמד, וזכו לחתום כתב שותפות עם האדמו"ר להבטחת מזונם של הילדים. כמו כן זכו התורמים הנכבדים לקבל תשורה מיוחדת ומבורכת.

במעמד, שאורגן והופק בצורה מרשימה בידי צוות 'שחקים הפקות' בראשותו של אייזיק שטיין, זכו המשתתפים לשמוע מפי בעל מכולת על המשמעות של ילד רעב שאין לו די כסף לרכוש מזון, וכיצד הוא נאלץ להשיב מוצרים למדף בבושת פנים. עוד נשא דברים מגיד המישרים הרה"ח רבי מנחם מנדל טויסיג, שתיאר נרגשות את הצורך הקיומי של משפחות בהמשך הבטחת מזונן.

המנחה, המשפיע הגה"ח רבי יחזקאל טויסיג, העלה על נס את חשיבות המעמד ואת זכות השותפים הזוכים לכרות ברית קודש עם האדמו"ר בהיותם שותפיו הנאמנים להבטחת מזונם של ילדי תשב"ר.

בהתרגשות רבה נישאה שירתו הנרגשת של בעל המנגן הר"ר שמואל ניילינדר, אשר תיאר בחרוזים מעשי ידי אמן את גודל המעלה להחזיק ידי ילדי רעבים, וכי אין זכות טובה מזו לעסוק בה בעיצומם של ימים אלה – ימי התשובה, כדי לזכות בגמר חתימה טובה.

המתכנסים כולם עברו לפני הקודש לחתימת שטר השותפות וקבלת התשורה, והמעמד ננעל בתחושה עילאית של שותפות נצח בצדקה הכבירה: 'קופת הקהל' דחסידי מכנובקא בעלזא, העומדת לימין הנזקקים בקהילה בכל ימות השנה.

צפו בגלריה של הצלם יהושע פרוכטר - הפקה: אייזיק שטיין - שחקים הפקות 

מכנובקא בעלזא קופת צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד