י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זו המפלגה השלישית בגודלה • 'המשותפת' לא תעזור

לו הבחירות היו מתקיימות חודש לפני: שני הגושים מסיימים בתיקו

סקר מנדטים שמתפרסם חודש לבחירות, מציג תיקו בין הגושים לו הבחירות היו נערכות היום. עם זאת נרשמות מגמות מעניינות, 'יש עתיד' היתה משיגה תוצאת שיא מאז נכנסה לפוליטיקה ומתקרבת לליכוד. אחריה השלישית בגודלה היא מפלגתם של סמוטריץ' ובן גביר | וכמה שקד?

לו הבחירות היו מתקיימות חודש לפני: שני הגושים מסיימים בתיקו
ספירת קולות הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש לבחירות, סקר מנדטים חדש שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום (ראשון) התוצאה היתה תיקו בין הגושים, כאשר גוש נתניהו משיג 60 מושבים בכנסת, מול 60 מושבים לגוש המתנגד לחזרתו שכולל גם את חד"ש-תע"ל (הרשימה המשותפת).

לפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה מסיים היום עם 31, 'יש עתיד' ויאיר לפיד היו מסיימים עם הישג נאה למדי בדמות 25 מושבים בכנסת. נתון שיא למפלגה מאז הקמתה. 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מתחזקים עוד על רקע המתקפות נגדם ועומדים על לא פחות מ-14 מושבים בכנסת ועם התואר הנכסף המפלגה השלישית בגודלה.

המפלגה השלישית בגודלה. צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

אחריה מפגרת עדיין עם 12 מושבים בלבד, 'המחנה הממלכתי' שבראשות הרמטכ"לים בני גנץ וגדי איזנקוט, כשהאחרון היווה תקווה גדולה לזינוק כמי שאהוד לכאורה בציבור, אולם נראה כי לאורך עשרות הסקרים שפורסמו מאז הצטרף הוא לא מספק את הסחורה ולא מוסיף כוח למפלגה שהתאחדה גם עם אנשי 'תקווה חדשה' של גדעון סער שהפנים מוקדם כי לא יעבור לבדו את אחוז החסימה.

בגזרת המפלגות החרדיות נרשמת היחלשות. כאשר בעוד ש"ס יורדת מ-9 ל-8, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עומדת על 5 בלבד, כך גם מפלגת 'העבודה' שבראשות מרב מיכאלי עם 5 וגם 'מרצ' בראשות זהבה גלאון שמשיגה 5 וצולחת את אחוז החסימה.

סופרים קולות בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בתחתית נמצאות מזה כמה סקרים ברציפות שתי מפלגות ערביות על סף אחוז החסימה, 'חד"ש-תע"ל' בהנהגת איימן עודה ואחמד טיבי ו'רע"מ' בהנהגת מנסור עבאס שמשיגות ארבעה מושבים כל אחת.

לפי הסקר, מפלגת 'בל"ד' בראשות סמי אבו שחאדה, לא עוברת את אחוז החסימה ומסיימת עם 2% בלבד, נתון זהה משיגה גם 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד -2%. 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר - גם היא לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.1%, ו'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם אחוז אחד בלבד.

סקר מנדטים קמיל פוקס ערוץ 13 בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד