כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסערה התורנית

השר תוקף: נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה

על רקע חתימת הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון, השר לביטחון פנים עומר בר לב משווה את ראש הממשלה לשעבר נתניהו לרב המרצחים מנהיג חיזבאללה נסראללה | השר: "אין ספק שנתניהו פוגע בביטחון מדינת ישראל בדברים חסרי האחריות שהוא אומר. הוא גם לא בקיא בפרטים וגם מטעה את הציבור"

השר תוקף: נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה
בנימין נתניהו/חסן נסראללה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתקפה נגד בנימין נתניהו עולה שלב על רקע המתקפה שלו נגד הסכם הגז הימי המסתמן עם לבנון, שלפי דיווחים הערב כבר נחתם ואושר על ידי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, כאשר שר בממשלה משווה את נתניהו לרב המרצחים חסן נסראללה.

"נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה". כך אומר הערב (ראשון) השר לביטחון פנים, עומר בר לב שמסביר, "מה נסראללה עושה בתוך לבנון? הוא תוקף את ממשלת לבנון שכביכול מוותרת ומדינת ישראל הולכת להשתלט על מרבצי גז של לבנון. בדיוק אותו הדבר, עושה נתניהו כאן. אין לו שום מושג מה קורה. הדבר היחיד שיש לו מושג אלו השנים שהוא היה ראש ממשלה ושום דבר לא זז".

השר בר לב הערב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

"ולכן", אומר בר לב, "אני רואה את זה בצורה מאוד מאוד חמורה. הכול זו פוליטיקה בשביל לבלבל את הציבור ולטעת בו חוסר ביטחון. אין ספק שנתניהו פוגע בביטחון מדינת ישראל בדברים חסרי האחריות שהוא אומר. הוא גם לא בקיא בפרטים וגם מטעה את הציבור. אנחנו לא הולכים לוותר על שום סנטימטר מריבונות ישראלית".

עוד טוען השר, "זה אינטרס שלנו שסוף סוף לבנון תהיה מסוגלת להחזיק את עצמה כלכלית ואנשים שם לא ירעבו ללחם. אנחנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל, בצורה חד משמעית".

מוקדם יותר היום תקף נתניהו את הסכם המסתמן ואמר: "יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו".

נתניהו הזהיר והבטיח כי "אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו. ב-1 בנובמבר נחזיר לישראל הנהגה חזקה, הנהגה מנוסה, שתשמור על הביטחון של כולנו".

מטעם מפלגת 'הליכוד' תקפו: "לפיד שהתנגד בתוקף להוצאת הגז מהמים על ידי נתניהו, עכשיו מוסר מאגר גז ענק של ישראל לידי חיזבאללה, דבר שנתניהו מעולם לא הסכים לעשות".

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד תקף את נתניהו בתגובה ואמר: "נתניהו, 10 שנים נכשלת בניסיון להביא את ההסכם הזה, לפחות אל תפגע באינטרסים הבטחוניים של ישראל ותסייע לחיזבאללה בהודעות חסרות אחריות".

שר הביטחון בני גנץ הצטרף וביקש: "ביבי, אל תפריע. רק שיקולים פוליטיים חסרי אחריות מובילים אותך. אנחנו נמשיך לדאוג לאינטרסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל באחריות ובממלכתיות".

 

עמר בר לב חסן נסראללה בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד