כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפסקת האש הסתיימה

המורדים הח'ותים מאיימים: תוציאו את כל החברות הזרות

יחיא סארי, הדובר הרשמי של כוחות המורדים הח'ותים, נתן אזהרה רשמית לחברות נפט זרות הפועלות בסעודיה ובאיחוד האמירויות לעזוב את המדינות הללו. "כל שדות התעופה והנמלים על הכוונת שלנו. תפסיקו מיד את המצור על תימן ואת התוקפנות שלכם"

המורדים הח'ותים מאיימים: תוציאו את כל החברות הזרות
דובר המורדים הח'ותים צילום: סוכנות הידיעות תסנים האיראנית

הכוחות הח'ותים המורדים הודיעו לסעודיה ולאיחוד האמירויות כי עליהם לוודא שכל חברות הנפט הזרות ייצאו מהמדינות שלהן. "כל שדות התעופה והנמלים שלכם נמצאים על הכוונת שלנו, חברות נפט זרות צריכות לעזוב את שתי המדינות הללו" מסר דובר כוחות המורדים.

ההודעה מגיעה לאחר שהסכם הפסקת אש בין כוחות המורדים המגובים על ידי איראן, לבין הממשלה הנתמכת על ידי המערב כולל סעודיה ואיחוד האמירויות, הסתיים לאחר חצי שנה של שקט.

יחיא סארי דובר המורדים הח'ותים אמר: "הכוחות המזוינים נותנים לחברות הנפט הפעילות בסעודיה ובאיחוד האמירויות הזדמנות לעזוב, מכיוון שהתוקפים הסעודים-אמריקאים אינם דבקים בהפסקת האש המעניקה לאומה התימנית הזכות להשתמש בעושר הנפט שלה". דובר הכוחות המזוינים בתימן הדגיש: "בעזרת אללה הכוחות המזוינים שלנו מסוגלים לשלול את מקורות ההכנסה של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות אם הם מתעקשים לשלול מהאומה התימנית את מקורות הכנסתם".

בהצהרה נאמר כי "הכוחות המזוינים שלנו לעולם לא ישתקו נגד התוקפים אם התוקפנות והמצור על תימן יימשכו, ושדות התעופה, נמלי הים וחברות הנפט המזוהות איתם יהיו על הכוונת של האש שלנו. אנו מזהירים את חברות הנפט הפועלות במדינות הללו".

איראן תימן איחוד האמירויות סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד