כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האמריקאים מכחישים

דיווח: איראן תקבל 7 מיליארד דולר כספים מוקפאים

סוכנות הידיעות הממשלתית הרשמית של איראן דיווחה כי איראן תקבל 7 מיליארד דולר מהכסף השייך לאיראן והיה מוקפא, עבור עסקת חילופי שבויים עם ארצות הברית. בתמורה ישחררו שלושה אזרחים אמריקאים ממוצא איראני. 

דיווח: איראן תקבל 7 מיליארד דולר כספים מוקפאים
בית המשפט באיראן צילום: דוברות בית המשפט

סוכנות הידיעות האיראנית 'אירנא' המקורבת למשמרות המהפכה דיווחה אתמול (ראשון) כי סוכמה עסקת חילופי שבויים בין טהראן לוושינגטון, לפיה הכסף המוקפא של איראן בדרום קוריאה ישוחרר, עם זאת, לא צוין שמם של האיראנים שאמורים להשתחרר.

באקר וסיאמאק נמאזי: צילום Iran international

ביום שבת האחרון דווח בארה"ב כי בן ערובה איראני-אמריקאי, סיאמאק נמאזי, שוחרר מכלא בטהרן לחופשה זמנית, נמאזי ישב 7 שנים בכלא באשמת ריגול שהוצאה נגדו. אביו באקר נמאזי שנסע לאיראן לשחרר את בנו ב-2016 נעצר אף הוא והואשם בריגול, אך לאחר מכן שוחרר מהכלא על רקע רפואי וכעת הורשה לעזוב את איראן. דובר האו"ם, סטפן דוז'ריק, הודיע ​​על כך בהצהרה.

באיראן דווח ביום שבת כי העסקה היא תוצאה של משא ומתן אינטנסיבי בשבועות האחרונים בתיווך של מדינה אזורית בנוגע לשחרור בו-זמנית של אסירים איראנים ואמריקאים. איראן טענה קודם לכן כי 7 מיליארד הדולר שמוקפאים בדרום קוריאה על עסקאות מלפני שנים, ישוחררו בתמורה לשחרורם של שלושה אזרחים אמריקאים כפולים.

המשא ומתן הגרעיני מאז אפריל 2021 בין טהראן לוושינגטון נתקע, ועסקת שבויים עשויה להיות איתות חיובי לפתרון, אך וושינגטון לא אישרה את הטענה על הכספים שכביכול שוחררו לטובת איראן.

לאחר הדיווחים ארצות הברית מסרה כי "הדיווחים ממקורות איראנים על העברת כספים הקשורים לשחרורו של באקר נמאזי וחופשה מהכלא לבנו סיאמאק נמאזי הם שקריים לחלוטין".

דובר מחלקת המדינה האמריקאית נד פרייס אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International כי "כל טענה שהם שוחררו בתמורה להסכם העברת כספים מוקפאים לאיראן, היא שקרית לחלוטין", הוא הוסיף כי "אנו מבינים שהסרה של איסור הנסיעה והחופשה של בנו היו קשורים לדרישתו הרפואית".

איראן חילופי שבויים ארה''ב סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד