י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
500 הרוגים ב-24 שעות

60,000 חיילים רוסים מתו ואלפי טנקים הושמדו

אוקראינה טוענת שיותר מ-60,000 חיילים רוסים נהרגו ו-2,300 טנקים הושמדו עד כה. הרשויות באוקראינה פרסמו ביום ראשון את הערכות המעודכנות של מספרי הנפגעים | הכוחות האוקראינים כבשו מחדש שטחים במתקפת נגד עזה שהחלה בספטמבר

60,000 חיילים רוסים מתו ואלפי טנקים הושמדו
חיילים רוסים מפנים גופות צילום: צילום מסך

יותר מ-60,000 חיילים רוסים נהרגו במלחמה עד כה, ולמעלה מ-2,300 טנקים הושמדו, כך טענו אתמול הרשויות האוקראיניות בהערכות המעודכנות של מספר הנפגעים הרוסים. הנשיא וולודימיר זלנסקי הכריז כי העיר לימאן שנכבשה מחדש היא "נקיה לחלוטין מכוחותיו של פוטין".

מתוך 60,110 החיילים הרוסים שמתו בלחימה, לפי הכוחות המזוינים האוקראינים, 500 אבדו ב-24 השעות האחרונות של יום שבת האחרון. 2,377 טנקים הושמדו בסך הכל. זלנסקי הכריז אתמול כי עיר המפתח לימאן במזרח אוקראינה, הממוקמת באחד מארבעת האזורים האוקראינים שרוסיה סיפחה, "נוקתה לחלוטין" מחייליו של פוטין.

"נכון לשעה 12:30 לימאן נקייה לחלוטין. תודה לצבא שלנו" אמר זלנסקי בסרטון שפרסם. הפלישה של רוסיה לאוקראינה מסתבכת, רוסיה עומדת בפני כישלונות ניכרים כאשר הכוחות האוקראינים כבשו מחדש חלקי שטח במתקפת נגד עזה שהחלה בספטמבר והשפילה והכעיסה את רוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ספג ביקורת חריפה בעקבות נסיגת הכוחות של רוסיה מהעיר לימאן החשובה מבחינה אסטרטגית בשבת, שבה היא השתמשה כמרכז תחבורה ולוגיסטיקה, לאחר שכוחות אוקראינים כיתרו את העיר במתקפת נגד שהשפילה את הקרמלין.

סוכנויות הידיעות הרוסיות Tass ו-RIA הודיעו כי חיילים נמלטו מלימאן, משרד ההגנה הרוסי את הדברים. "הדגל האוקראיני כבר נמצא בלימאן", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאומו הלילי במוצאי שבת, "בשבוע האחרון היו יותר דגלים אוקראינים בדונבאס. בעוד שבוע יהיו עוד יותר".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד