כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"מהכוח אל הפועל"

ליז טראס: "אני ציונית, לא נאפשר נשק גרעיני לאיראן"

ליז טראס, ראש ממשלת בריטניה, נאמה בוועידת המפלגה, והצהירה על תמיכה בישראל. "אני ציונית ענקית ותומכת ענק של ישראל", אמרה. ראש הממשלה הצטרפה לשרי קבינט רבים שכולם נאמו באירוע של ידידי ישראל השמרנים בוועידה השנתית של המפלגה בברמינגהם

ליז טראס: "אני ציונית, לא נאפשר נשק גרעיני לאיראן"
שולחן הממשלה בבריטניה צילום: ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, אמרה בוועידת ידידי ישראל של המפלגה השמרנית כי היא "ציונית ענקית ותומכת ענקית של ישראל" ושוב התחייבה כי "תיקח את מערכת היחסים בין בריטניה לישראל מהכוח אל הפועל". היא דיברה באירוע ועידת המפלגה שהתקיים ביום ראשון האחרון בברמינגהם, והעלתה דאגות נוספות לגבי שאיפותיה הגרעיניות של איראן.

ראש הממשלה התחייבה: "תאמינו לי, בריטניה לעולם לא תאפשר יחד עם בעלות בריתנו לאיראן להשיג נשק גרעיני". טראס הוסיפה: "בעולם הזה שבו אנו מתמודדים עם איומים מצד משטרים אוטוריטריים שאינם מאמינים בחופש ובדמוקרטיה, שתי דמוקרטיות חופשיות, בריטניה וישראל, צריכות לעמוד כתף אל כתף ואנחנו נהיה קרובים עוד יותר בעתיד".

שר החוץ ג'יימס קלירלי דיבר באירוע על "הגאווה המדהימה" שלו על היותו מעורב ב"התחממות היחסים בין ישראל לשכנותיה באזור", והוסיף כי "זה משהו שבריטניה צריכה לחגוג". שר החוץ אמר שבריטניה יכולה "לשחק ביעילות רבה את תפקיד השדכן" בין ישראל לשכנות שלה.

הוא התחייב לבקר בישראל בקרוב ואמר: "אתה יודע מה אני יודע, ישראל הייתה מגדלור של דמוקרטיה, ליברליזם, פתיחות, סובלנות בחלק של העולם שבו לא היה".

יו"ר המפלגה השמרנית, ג'ייק ברי, הצהיר: "אני תומך בהצהרה של ראש הממשלה, על מחויבותה של המפלגה לתמוך במדינת ישראל. יש לכם את המחויבות הבלתי מעורערת שלי כיו"ר המפלגה שנמשיך לבנות קשרים חזקים עם מדינת ישראל ולתמוך בה במאבקה להבטיח שהיא תישאר בטוחה ושהבירה בירושלים היא הבית של השגרירות החדשה שלנו".

שרת הסחר הבינלאומי, קמי באדנוך, אמרה כי הסכם הסחר החופשי של בריטניה וישראל יהיה "ממש בראש הרשימה" של סדרי העדיפויות שלה. שרת הדיגיטל, תרבות, מדיה וספורט, מישל דונלן, הודיעה שאחד מביקוריה הבינלאומיים הראשונים יהיה בישראל ואמרה "יש כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים ללמוד מישראל".

שרת התרבות אמרה שהיא "גאה בצורה יוצאת דופן בעבודה שעשיתי כשרת האוניברסיטאות כדי לחסום את האנטישמיות שעוברת על חלק מהתנועות הפוליטיות שעדיין נמצאות במדינה הזו". היא התחייבה: "כממשלה, אנחנו נשארים איתנים במחויבותנו להכחיד את האנטישמיות בכל פינה בחברה שלנו".

בריטניה ראש ממשלת בריטניה איראן ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד